کد خبر: ۴۵۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ 30 June 2017
تابناک / فرماندار آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه کشاورزی استان گیلان از موفقیت خوبی برخوردار است گفت: متأسفانه در بخش گردشگری به توفیقات چندانی نرسیدیم.

رحیم حیدری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این شهر ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام اظهار کرد: هفته منتصب به این شهدا یعنی هفته قوه قضاییه را به همه زحمتکشان عرصه قضا تبریک عرض می‌کنم و از خداوند تعالی برای این مجموعه زحمتکش آرزوی توفیق و صحت و برکت دارم.

فرماندار آستانه‌اشرفیه با تبریک به مناسبت  روز صنعت و معدن تصریح کرد: آرزوی توفیق در جهت شکوفایی اقتصاد و صنعت برای تمامی صنعتگران زحمتکش ایران را دارم.

وی بابیان اینکه بحث حقوق و تکلیف در تمام عرصه‌های شهروندی مطرح است گفت: به‌عنوان‌مثال در حقوق قانونی و مدنی نظیر برخورداری از عدالت و یا حق مالک، در حقوق سیاسی نظیر حق شرکت در انتخابات و حق مشارکت سیاسی، در حقوق اجتماعی نظیر حق بهره‌مندی از امنیت و بهداشت اجتماعی و نظایر آن؛ اگر از حدود و مسیر خود تعرض کردیم به حقوق و مسیر دیگران آسیب رسانده‌ایم.

حیدری در خصوص حق مشارکت مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: در طی سه  سال گذشته در کشور و در شهرستان‌های شاهد دو مرحله انتخابات بودیم، یعنی در سال 94 انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری  و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در سال 96 انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار کردیم.

فرماندار آستانه‌اشرفیه یادآور شد: در هر چهار انتخاب مهم یادشده مقدماتی طی شد از تشکیل هیئت‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، انتخاب اعضای ناظر صندوق، ثبت‌نام کاندیداها، تعیین صلاحیت‌ها، تشکیل ستادها، برگزاری سخنرانی‌ها و تبلیغات، در همه این مراحل مجموعه شورای تأمین شهرستان با تلاش شبانه‌روزی خود فارغ از جناح و خط همه جزییات محتمله را بررسی و تمهیدات لازم را اندیشیدند.

وی بابیان اینکه تمامی مسئولین اعم از ائمه جماعات، نهادها و کاندیداها و ستادها و ... به حقوق و تکالیف خود عمل کردند افزود:  و مردم عزیز بااحساس تکلیف در انتخابات حاضر شدند و حاصل کار این بود که حتی کاندیداهایی که واجد رأی انتخاب‌نشده بودند با بلوغ سیاسی و اجتماعی خود به نتیجه انتخابات تمکین کردند.

حیدری با اشاره بر اینکه حق مردم این بود که فضای انتخاباتی سالمی داشته باشند اظهار کرد: در اینجا حق مردم این بود که فضا را برای انتخابات فراهم کنیم و حقوق کاندیداها را حفظ نماییم و حق و تکلیف مردم انتخاب افراد مدنظر بوده است.

فرماندار آستانه‌اشرفیه با اشاره بر حضور حماسی مردم ایران در انتخابات اخیر گفت: در انتخابات اخیر شاهد رکوردشکنی از حیث مشارکت حداکثری مردم در بعد از انقلاب بوده‌ایم و در مجموع با این حضور عزت ایران و مقام معظم رهبری مضاعف شد.

وی بابیان اینکه مردم در زمینه موضوعات اجتماعی نظیر راهپیمایی‌ها نیز دارای حقوقی هستند گفت: حقوق مردم این است که مسائل امنیتی، بهداشتی، ترافیکی  و مسائل مشابه در کارگروه‌های ذی‌ربط بررسی و تقسیم‌کار شود تا مردم در ایفای وظیفه اجتماعی خود با حداقل مشکلات روبرو باشند.

حیدری مقاوم کردن اقتصاد کشور را از دیگر حقوق شهروندان دانست و تصریح کرد: مردم در برابر مشکلاتی نظیر تحریم‌ها و نوسانات بین‌المللی، در بعد کلان سیاست گزاری و یا معافیت‌های مالیاتی و یا تسهیل و تشدید سیاست‌ها در واردات و صادرات صورت می‌گیرد ولی در استان‌ها و شهرها می‌بایست با توجه به شرایط تمهیدات لازم اندیشه شود.

فرماندار آستانه بابیان اینکه صنعت و کشاورزی این شهرستان رونق خوبی داشته است افزود: اما متأسفانه در بخش گردشگری توفیقات چندانی حاصل نشده است، اما یک نکته کلیدی در این موضوع وجود دارد و آن این است که همه قوا و نیروها و صاحبان جایگاه و خرد و بایستی متحد شده و با اجماع سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری از واجبات ایجاد اشتغال است اظهار کرد: سرمایه‌گذاران باید در بخش خصوصی ورود کنند و بدانند این مهم در فضای درگیری و تنش شکل نمی‌گیرد و اینجاست که بحث ضرورت اجماع و پرهیز از تفرقه نمایانگر می‌شود.

حیدری قاچاق مواد مخدر را چهارمین تجارت بین‌المللی در دنیا دانست و مطرح کرد: پس از تجارت نفت، سلاح و توریسم، قاچاق مواد مخدر چهارمین تجارت بین‌المللی است، اعتیاد از بزرگ‌ترین بلاهای خانمان‌سوز و منشأ بسیاری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی است.

فرماندار آستانه‌اشرفیه خاطرنشان کرد: امروز در کنار بحران‌های فقر، نابودی محیط‌زیست و تهدیدات هسته‌ای موضوع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به‌عنوان بحران چهارم و بزرگ‌ترین معضل هزاره سوم مطرح است.

وی بابیان اینکه در بخش مبارزه با مواد مخدر مأمورین زیادی به شهادت رسیدند گفت: علاوه بر هزینه‌های مالی، اطلاعاتی، نظامی؛ امنیتی و اطلاعاتی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکنون ۳ هزار ۷۲۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز مأمور دلسوز تقدیم نظام اسلامی برای مبارزه با سوداگران مرگ شده‌اند.

حیدری از کشف سالانه بیش از ۵۰۰ تن مواد مخدر خبر داد و متذکر شد: در دنیا امروز به‌جای خشخاش و تریاک بیش از  ۵۰۰ نوع مواد صنعتی اعتیادآور تولید و پخش می‌شود، مصرف مواد مخدر آثار زیان‌بار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار