رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی گفت: طی ماه سه ماهه نخست سال62 هزار راس گوسفند و بز در 100 روستای شهرستان ثلاث باباجانی علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند.
کد خبر: ۴۵۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 01 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، دکتر یاسر علیزاده سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی در جمع خبرنگاران  با تشریح عملکرد سه ماهه سال جاری شبکه دامپزشکی این شهرستان اظهار داشت: مراقبت فعال بیماری های تب برفکی، شاربن و لمپی اسکین در 15 روستای این شهرستان انجام و همچنین 5 هزار و 543 راس گاو و گوساله نیز در 65 روستای این شهرستان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده اند و در مابقی روستاها نیز کار در حال انجام است.

این مقام مسئول بیان داشت: طی این مدت عملیات سم پاشی در روستا های با اولویت روستاهای محروم و مرزی به تعداد 24 هزار  و 500 هزارراس دام سبک و 3 هزار و 100 راس دام سنگین و نیز 132 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام با مصرف 191 لیتر سم به صورت رایگان انجام شده است و در مابقی روستاهای دیگر نیز در حال انجام می باشد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی افزود: همچنین با انجام برنامه پایش و مراقبت بیماری های آبزیان در مزارع پرورش ماهی شهرستان و نمونه گیری های مستمر جهت انجام آزمایشات باکتریایی، انگلی، قارچی و ماده سمی و سرطانزای مالاشیت گرین به صورت مداوم صورت می گیرد.

دکتر علیزاده برگزاری کلاس های آموزشی بیماری های، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و... در سطح روستاها را از دیگر اقدامات و فعالیت های شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی عنوان کرد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار900 راس دام سبک در کشتارگاه دام شهرستان، بازدید و بازرسی از مراکز درمانی و دارویی دامپزشکی و مراکز پرورش زنورستانها را نیز از دیگر اقدامات بیان کرد.

وی در پایان با اشاره به نظارت های بهداشتی مستمر دامپزشکی بر کبابی ها، رستوران ها، قصابی ها و سایر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی افزود: در مدت مذکور 183 مورد بازرسی بهداشتی بر این گونه اماکن صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار