معاون توانبخشی بهزیستی قم گفت: در حال حاضر حدود 400 پرونده ضایعه نخاعی در بهزیستی قم وجود دارد که از مستمری ماهیانه، تحویل وسائل توانبخشی و کمک هزینه حق پرستاری برخوردار می باشند.
کد خبر: ۴۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 08 June 2015
به گزارش تایناک قم به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، مصطفی علیزاده با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر حدود 400 پرونده ضایعه نخاعی در بهزیستی وجود دارد که 65 نفر آنها ضایعه نخاعی کمری،59 نفر آنها ضایعه نخاعی گردنی و 276 نفر آنها ضایعه نخاعی سینه ای می باشند که بهزیستی توانسته تا کنون آنها را از مستمری ماهیانه، تحویل وسائل توانبخشی و کمک هزینه حق پرستاری برخوردار نماید.

وی افزود: آسیب های نخاعی معمولا به ناحیه گردن و کمر وارد می شود و تقریبا 50 درصد بیماران دچار آسیب گردنی و 50 درصد دچار آسیب کمری هستند.

وی ادامه داد: در کشور ما، مردان جوان به علت بیشتر پشت فرمان نشستن یا راندن با سرعت غیرمجاز ، سقوط از بلندی و رعایت نکردن نکات ایمنی کار، قربانیان اصلی ضایعات نخاعی هستند به طوریکه به ازای هر سه مرد ، یک زن به این معلولیت مبتلاست.

علیزاده مشکلات درمانی و توانپزشکی را یکی از مهمترین مشکلات بیماران ضایعه نخاعی بیان کرد و گفت: این نوع معلولیت اکتسابی است و بر اثر حوادث و موانع ایجاد می شود، لذا با همکاری دستگاه های مختلف و برنامه ریزی، تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب باید در زمینه پیشگیری و کاهش سوانح و حوادث اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

وی با توجه به حمایت های مالی بهزیستی از معلولین ضایعه نخاعی گفت: بهزیستی خود را در برابر معلولین ضایعه نخاعی مسوول می داند و از تمام جهات آنها را حمایت می کند ولی متاسفانه این مبالغ، جهت هزینه های سنگین درمانی و معیشتی آنها کفایت نمی کند، لذا باید در پرداخت این مبالغ به معلولین ضایعه نخاعی تغییراتی صورت گیرد؛ چرا که هزینه این گروه از معلولین نسبت به سایر معلولیت ها بالاتر است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان بهترین راهکار درمانی برای این نوع بیماران را حمایت های روحی روانی از جانب بهزیستی و خانواده های آنها عنوان کرد و اظهار داشت: باید تمام تلاشمان را به کار گیریم که از آلام این گروه از بیماران آسیب پذیر کاسته تا از مرگ آنها پیشگیری شود تا آنها بتوانند در شرایط سخت و دشوار درمانی، به زندگی خود ادامه دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار