مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه تخریب خانه شهر کرمان منتفی شد، گفت: طرح میدان شورا و ورودی ساختمان جدید استانداری اصلاح می شود.
کد خبر: ۴۵۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 03 July 2017
محمود وفایی در گفتگو با خبرنگار با اشاره به بازدید تیمی به سرپرستی طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، مدیرکل بافت های تاریخی وزارت مسکن وشهرسازی، دو کارشناس حوزه میراث فرهنگی و مشاور طرح میدان شورا و ساختمان جدید استانداری از خانه شهر کرمان در چهارشنبه هفته گذشته، گفت: در این بازدید جنبه های میراثی خانه شهر مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص شنبه هفته جاری در دفتر استانداری کرمان در تهران با حضور طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان، اینجانب، کارشناسان میراث فرهنگی کشور و مشاور طرح میدان شورا و ساختمان جدید استانداری تشکیل شد.

وفایی تصریح کرد: در این جلسه بعد از اعلام نظارت کارشناسان میراث فرهنگی مقرر شد؛ به منظور تصمیم گیری نهایی در مورد خانه شهر کرمان جلسه ای دیگر با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تشکیل شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از تشکیل جلسه مذکور در روز گذشته خبر داد و افزود: در این جلسه مقرر شد ثبت ملی خانه شهر کرمان با مسئولیت طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور پی گیری شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد همزمان گزارش گروه اعزامی به کرمان با مستندات و راهکارهای لازم در خصوص بازنگری و اصلاح معماری و طرح میدان شورا و حل مشکل ورودی اصلی ساختمان جدید استانداری با مشاوره معماران مطرح کشور و مشاور طرح بررسی و نهایی شود.

وفایی گفت: بر این اساس تمامی مجموعه خانه شهر کرمان حفظ می شود و حتی مساله حذف سوله (تالار) خانه شهر هم منتفی شده است.

وی ادامه داد: همچنین طرح میدان شورا و ورودی ساختمان جدید استانداری کرمان با نظر معماران معماران برجسته کشور اصلاح می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: با تصمیمات اتخاذ شده بحث تخریب خانه شهر و حاشیه های آن تمام شده تلقی می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار