پپ گواردیولا سرمربی سابق بارسلونا معتقد است که کاتالان ها با لیونل مسی تقریبا شکست ناپذیر خواهند ماند.
کد خبر: ۴۵۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲ 05 July 2017
به گزارش تابناک : بارسلونا فصل گذشته قهرمانی لالیگا را از دست داد و در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز مغلوب یوونتوس شد. این نتایج تردیدهای بسیاری را در مورد مسیر حرکت باشگاه ایجاد کرده است. 
اما به عقیده گواردیولا سرمربی منچسترسیتی، تا زمانی که مسی در اوج دوران حرفه ای خود است، بارسلونا جایی برای نگرانی ندارد. 
وی در گفت و گو با روزنامه ورزشی اسپورتیوو کاتالونیا اظهار داشت: بارسلونا با سرمربیگری لوئیس انریکه تقریبا شکست ناپذیر بود. آنها فوتبال بسیار خوبی بازی می کردند. تا زمانی که مسی در این باشگاه است، همین گونه است. او بهترین بازیکنی است که تاکنون دیده ام. 
گواردیولا گفت: مسی به علت دریبل سریع سه یا چهار بازیکن بهترین نیست، بلکه به این علت که بهتر از هر بازیکن دیگری این کار را انجام می دهد. او همه کارها را خیلی خوب انجام می دهد و هرگز اشتباه نمی کند. 
وی اذعان کرد که دوره ای می رسد که بارسا باید با ناکامی کنار بیاید. بارسلونا از شروع فصل 2008- 2009 تاکنون 25 عنوان قهرمانی کسب کرده است. 
سرمربی منچسترسیتی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه بارسلونا برای حفظ برتری خود چه کارهایی باید انجام دهد، گفت: حفظ همین شیوه کلید راه است. زمانی می رسد که بارسا می بازد و تردیدهایی در مورد این شیوه مطرح خواهد شد. آن وقت مسئولان باشگاه در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهند، تصمیم می گیرند. 
وی گفت: وقتی مسی برود که امیدوارم 10 سال طول بکشد، آنها باید صبور باشند. همیشه فکر می کنم که بارسا واقعا قوی است و همیشه راهی پیدا می کند تا در اوج بماند. 
فصل بعدی تاریخ بارسلونا با ارنستو وارورده آغاز می شود. والورده به عنوان جانشین انریکه معرفی شده است.
گواردیولا گفت: با انتصاب والورده همه می توانند آسوده خاطر باشند. فکر می کنم بارسلونا به سرمربی مثل ارنستو نیاز دارد. تیمی مثل بارسلونا به کسی نیاز دارند که باشگاه را درک کند و ارنستو این فرد است. همه کارها روبه راه می شود. 
وی در مورد منچسترسیتی نیز گفت: 10 سال طول می کشد تا این باشگاه با تیم هایی مثل بایرن مونیخ و بارسلونا رقابت کند. 
گواردیولا فصل گذشته را در حالی در ورزشگاه اتحاد سپری کرد که منچسترسیتی هیچ عنوان قهرمانی کسب نکرد. سیتی در لیگ برتر انگلیس سوم شد و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز حذف شد. 
وی گفت: منچسترسیتی تیم عالی است، اما برای رسیدن به بارسلونا، رئال مادرید و بایرن مونیخ نیاز به زمان دارد. 
گواردیولا احساس می کند تیم مسنی به او رسیده است و فرایند تغییرات به این باشگاه کمک می کند فصل آینده رقابتی تر شود.
وی گفت: منچسترسیتی یکی از پیرترین تیم های لیگ برتر انگلیس است و ما باید جوان سازی کنیم. 




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار