مدیرکل امور اقتصادی سمنان خبر داد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت: 168 پروژه برای همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای برای استان سمنان تعریف شده است.
کد خبر: ۴۵۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 05 July 2017

به گزارش تابناک سمنان، امیر خلیلی‌خواه در حاشیه جلسه‌ای که با حضور مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس افزود: در همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای، در مجموع برای استان سمنان 168 پروژه تعریف شده است که برای ارائه به سرمایه‌گذاران خارجی باید آماده شود.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، سهم صنعت و معدن 44 پروژه، زیرساخت 22 پروژه، میراث فرهنگی 9 پروژه، کشاورزی 15 پروژه، خدمات شهری 6 پروژه، فعالیت‌های دانش‌بنیان 69 پروژه و فناوری اطلاعات 9 پروژه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان تصریح کرد: از سال 1392 مطالعاتی توسط دانشگاه سمنان در این خصوص انجام شده تا ظرفیت‌های بومی استان سمنان به خوبی شناسایی شود و بتوانیم بیشترین استفاده را از این ظرفیت‌ها بکنیم.

خلیلی‌خواه با اشاره به اینکه 103 فرصت با توجه به ظرفیت‌های بومی برای سرمایه‌گذاری مشخص شد، اظهار داشت: این ظرفیت‌ها و اطلاعات کامل آن‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی تا سال 1394 آماده شده بود.

وی همچنین بیان کرد: از سال 1394 مطالعات اولیه روی این فرصت‌ها انجام و تغییراتی نیز اعمال شد تا حال حاضر که 168 پروژه برای این همایش تعریف شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان با بیان اینکه این همایش موقعیت بسیار مناسبی است تا بتوانیم ظرفیت‌های کشور را به سرمایه‌گذاران خارجی به‌خوبی معرفی کنیم، گفت: در این همایش، افرادی شرکت خواهند کرد که تمایل دارند تا در ایران فعالیت اقتصادی انجام دهند.

خلیلی‌خواه ادامه داد: دیپلماسی اقتصادی در نحوه ارتباط با کشورهای مختلف پس از برجام از برنامه‌ریزی‌های دولت بوده و به‌خوبی در حال انجام است.

وی اظهار داشت: این همایش یک نوع بازاریابی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است تا سرمایه خود را برای آغاز فعالیت در ایران اختصاص دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار