"حسن استوار آذر" رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی تبریز ۲۰۱۸ ایجاد مرکز میراث ماندگار صنایع دستی و هنر های استانی را از برنامه های در دست اقدام دستگاه های عضو این کمیته بیان کرد.
کد خبر: ۴۵۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 06 July 2017
به گزارش تابناک تبریز، حسن استوار آذر در این نشست از عملکرد این کمیته در ارتباط با رویداد تبریز ۲۰۱۸ شرح مختصری داد و گفت: در راستای تحقق اهداف تبریز ۲۰۱۸ از سال گذشته بر تعیین برنامه های فرهنگی و اجتماعی ادارات و سازمان ها برای قبل و  حین سال ۲۰۱۸ تاکید داشته و آن را به کرسی عمل نشاندیم، طی جلساتی که در این کمیته برگزار شد، گزارشات مختلفی از عملکرد ها و طرح های پیشنهاد شده در خصوص این رویداد را دریافت کردیم که یکی از ویژه ترین برنامه های پیشنهادی، از سوی شهرداری سردرود تحت عنوان "سردرود پایتخت فرش دستبافت" بوده است.

وی در ادامه گفت: کمیته فرهنگی و اجتماعی رویداد تبریز ۲۰۱۸، برنامه های تخصصی را جهت ابلاغ و آشکارسازی ظرفیت های فرهنگی و هنری استان را در اولویت های کاری خود دارد، از این جمله میتوان به  HUB نمودن و فعال سازی ۱۰ شهرستان در سطح استان با هدف ارتقا کمی و کیفی صنایع دستی، اشاره کرد.

وی افزود: این کمیته همچنین ایجاد بازار های صنایع دستی به همراه کارگاه های آموزشی، برگزاری همایش جاده ابریشم را که یکی از ارمغان های تاریخی تبریز است، را در برنامه های خود قرار داده است.

استوارآذر در پایان اظهار کرد: احداث موزه کودک یکی از مهم ترین اهداف تحقق برنامه های تبریز ۲۰۱۸ است، چراکه جای خالی این موزه در سری موزه های استان دیده می شود، کودکان آینده سازان این کشور هستند و برنامه های آینده ای آن ها باید اولویت قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :