معاون گردشگری کشور عنوان کرد :
معاون گردشگری کشور با بیان اینکه درخواست تغییر آغاز افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸ از جانب استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح شده است، گفت: استاندار آذربایجان‌شرقی درخواست کرده‌اند زمان افتتاحیه تغییر یابد که دلیل آن سرمای تبریز در ایام دی است.
کد خبر: ۴۵۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 06 July 2017
 مرتضی رحمانی‌موحد ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد ملی سیاستگذاری و ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی استان تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: تبریز ۲۰۱۸ یک رویداد بزرگ ملی است و باید نگاه گسترده‌ای در آن برای مسؤولان و مردم کل کشور ایجاد شود.

وی با تاکید به اینکه انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهان اسلام گفت: ظرفیت تبریز ۲۰۱۸ یک نگاه بین‌المللی و استفاده از دیپلماسی برای بهبود روابط است.

رحمانی‌موحد با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این مناسبات و نگاه را در سطح ملی اجرا کنیم، گفت: فرصت در حوزه بین‌الملل به دقت زیادی لازم است و اگر توجه نکنیم قطعاً فرصت از دست می‌رود.

معاون سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد: در سومین جلسات ستاد ملی هستیم و تا حدودی برنامه‌ها تعیین شده و الآن وقت ورود به برنامه‌ها و اجراهاست که باید به صورت روشن اعلام شود.

وی اذعان داشت: میراث فرهنگی به اقدامات مناسبت‌ها اهتمام زیادی دارد و از این رو درخواست داشتیم گزارش‌ها به سمت عملکرد برود.

رحمانی‌موحد به تعیین تکلیف و کیفیت روز شروع رویداد اشاره و بیان کرد: جلسه‌ای برای افتتاح و رونمایی تعیین شده که مراسم افتتاح در تاریخ دهم دی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه درخواست تغییر آغاز افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸ از جانب استانداری آذربایجان‌شرقی مطرح شده است و گفت: استاندار آذربایجان‌شرقی درخواست کرده‌اند زمان افتتاحیه تغییر یابد که دلیل آن سرمای تبریز در ایام دی است.

معاون سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه جلسه دوم ستاد ملی یک چالش و برش زمانی را کلید زدیم، گفت: مقطع زمانی تا شروع و مقطع زمانی دوره اجرایی را برای برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ تعیین شده و به همه دستگاه‌ها ابلاغ کردیم تا فهرست برنامه‌ها و ظرفیت خود را به ما اعلام کنند.

وی برگزاری 2 بخش در افتتاحیه تبریز ۲۰۱۸ در 2 فصل متفاوت را اعلام کرد و گفت: یک برنامه سبک در دهم دی و یک برنامه پرمحتوا با حضور سفرا، مردم و گردشگران در اسفندماه برگزار خواهد شد.

رحمانی‌موحد اضافه کرد: برای پیش‌بینی بهتر در این مورد و برگزاری مراسم افتتاحیه و چگونگی اجرای برنامه‌ها، ستاد استانی با دبیرخانه هماهنگی و هم‌افزایی داشته و بعد در این مورد تصمیم‌گیری شود./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :