معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان:
کد خبر: ۴۵۶۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 09 July 2017
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان با تاکید بر برخورد با شخص توهین کننده به صحابه پیامبر در خواست کرد: استاندار خوزستان از توهین‌کننده به مقدسات به دادگستری طرح شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عبدالحمید امانت بهبهانی، پیش از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان که در حل سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه مباحث فرهنگی 50 برنامه مفصل تعریف شده است، که در خصوص این برنامه‌ها 8 کار گروه تعیین شد.

وی با بیان اینکه مقرر است،  در این کار گروه‌ها کارهای زیر بنایی صورت گیرد، تصریح کرد: کار گروه حاشیه نشینی، اعتیاد، پیشگیری از مفاسد اخلاقی و... بخشی از این کار گروه‌ها هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان توضیح داد: در حال حاضر حدود 300 نفر در حوزه  مسائل مفاسد اخلاقی  شناسایی شده‌اند، که آنها را وارد دوره‌های مختلف تحصیلی کردیم،  و پس از گذراندن این دوره‌ها به منظور در نظر گرفتن مجازات جایگزین غیر حبس،  برای آنها به دادگاهها معرفی می‌شوند.

امانت بهبهانی با اشاره به کارگروه حاشیه نشینی متذکر شد: برای رفع این معضل نیازمند همکاری شورای فرهنگی و برخی دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی، مسکن و شهرسازی، ارشاد و... است.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در کار گروها دنبال این نیستیم که بدانیم در کدام منطقه چه کاری باید کرد، بلکه کاملا می‌دانیم کدم منطقه چه مشکلی دارند و چه کاری را باید انجام دهیم.

امانت بهبهانی یاد آور شد: در بحث آموزش و آسیب‌های اجتماعی جوانان کارگروه ویژه آموزش تشکیل داده شد، تا به صورت تخصصی مسائل آموزشی دنبال شود.

وی گفت: در سال جاری در قالب بحث‌های فرهنگی 50 برنامه تعریف شد، و برنامه‌ها به گونه‌ای است که به صورت دقیق و منظم مرتب به تهران ابلاغ می‌شود.

امانت بهبهانی با اشاره به 20 برنامه ابلاغ شده مقام معظم رهبری در شورای فرهنگی کشور در خصوص آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: در سه ماه سال جاری صدرصد این برنامه‌ها اجرایی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان در پایان با تاکید بر برخورد با شخص توهین کننده به صحابه پیامبر در خواست کرد: استاندار خوزستان به دلیل توهین به مقدسات به دادگستری طرح شکایت کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار