هاشم شیرازیان :
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، بر ضرورت افزایش ظرفیت های حمایتی فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای تحقق برنامه ششم توسعه تأکید کرد.
کد خبر: ۴۵۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 11 July 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در نشست شورای برنامه ریزی دبیرخانه کانون های مساجد استان که با حضور نمایندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، گفت: با توجه به مصوبه شورای برنامه ریزی و شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انعقاد تفاهم نامه همکاری امید داریم برنامه ها و طرح ها با قوت بیشتری پیگیری و اجرایی شود.

 وی اظهارامیدواری کرد با انعقاد این تفاهم نامه، برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری از انسجام بیشتری برخوردار شود و به اهداف و چشم اندازهای برنامه ششم توسعه هرچه سریع تر دست یابیم.

 شیرازیان با بیان اینکه اصول و سیاست های کلی دبیرخانه کانون های مساجد در قالب تفاهم نامه ای با حضور مدیرکل و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تا آخر ماه به امضاء می رسد، افزود: ردیف بودجه کشوری و همچنین ردیف بودجه استانی که امسال رقم زده شده، به توسعه کمی و کیفی کانون ها و رسیدن به نقطه مطلوب برنامه ها و فعالیت ها کمک می کند.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه بر ضرورت پیوند عمیق میان انجمن های فرهنگی و هنری با کانون های تخصصی تأکید کرد و گفت: اگر بتوان از ظرفیت انجمن ها در راستای تربیت مربی در زمینه های فرهنگی و هنری به بهترین شکل بهره برد، علاوه بر شناسایی نیروهای مستعد، نتایج کار به سود مساجد و فعالان فرهنگی و هنری خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه مسجد محوری و رسیدن به مسجد طراز اسلامی، کادرسازی نیروهای انقلابی و جوان گرایی بخشی از اصول و برنامه های ابلاغی ستادعالی به کانون های مساجد است، افزود: مبنای اصلی کار ما برنامه های تربیتی است.

 شیرازیان اظهارداشت: نگاه ما به تشکل های فرهنگی برای سیر مراحل رشد تکامل یافته اعضا، برگزاری دوره های تربیتی با هدف تقویت مدیریت فرهنگی و تغییر نگرش و آشنایی با مسائل روز جامعه است.

 وی با بیان اینکه در این راستا ۶ ماموریت به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، خانواده، جمعیت، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت افزایی، سبک زندگی اسلامی و کارآفرینی فرهنگی را از جمله این مولفه ها عنوان کرد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری بازوان توانمندی برای اجرای بسیاری از فعالیت ها هستند که می توانند کمک حال ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند، بر افزایش ظرفیت های حمایتی معاونت های اداره کل فرهنگ و ارشاد از دبیرخانه و کانون های مساجد تأکید کرد.

 وی با بیان اینکه توجه و اهمیت دادن به دبیرخانه مساجد صرفا در صورت نیاز به ارائه آمار چندان مطلوب فعالیت های فرهنگی و هنری نیست، خواستار تغییر نگرش ها و توجه به سایر توانمندی های کانون ها و دبیرخانه مساجد شد.

 شیرازیان همچنین به درجه بندی کانون ها و اختصاص سهمیه بودجه ای بر اساس رتبه کانون ها اشاره کرد و گفت: با توجه به بازدید دوره ای از کانون ها تا کنون از ١٤٠ کانون بازدید شده و ٢٠١ کانون باقی مانده با کمک کانون های معین بازدید خواهند شد.

 در ادامه این جلسه مجتبی اطمینان، کارشناس طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به تشریح فرآیند تهیه و تدوین برنامه ششم توسعه برش استانی بخش فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و زنان و خانواده پرداخت.

 

وی بیان کرد: باید تلاش کنیم هم در حوزه برنامه ریزی و هم در حوزه فعالیت ها چه فعالیت های جزو وظایف ذاتی و چه فعالیت های ابتکاری، نقش راه مشخصی تدوین کرده و بر اساس یک برنامه جامع و کامل حرکت کنیم.

 اطمینان با بیان اینکه اگر ساختار فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت دبیرخانه مساجد و کانون ها را بشناسد، راه های تعامل و همکاری هموارتر خواهد شد، از برگزاری دوره آموزشی برای کارکنان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان با هدف آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی های دبیرخانه و کانون های مساجد خبر داد.

 در این جلسه که هر یک از همکاران دبیرخانه مساجد و خبرگزاری شبستان به بیان دیدگاه ها و خواسته های خود پرداختند؛ پیگیری راه اندازی دفاتر خبرگزاری شبستان در شهرستان ها، تهیه گزارش عملکرد جامع از محورهای مهم بخش های دبیرخانه مساجد و تهیه پیش نویس تفاهم نامه همکاری دبیرخانه با معاونت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های فرهنگی و هنری با هدف برقراری تعامل هرچه بیشتر مصوب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار