وزیر کار:
وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه ساختار فرهنگی و بدنه اجتماع آمادگی حضور جمعت سالمند را ندارد، گفت: یکی از مهمترین اقدامات ضرورت توجه به جامعه سالمند در کشور است.
کد خبر: ۴۶۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 18 July 2017
به گزارش تابناک البرز، علی ربیعی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان لاله کهریزک اظهار داشت: جامعه ایبرانی اگر بخواهد رنگ خوشبختی را ببیند باید یک مددکار باشد.

وی ادامه داد: سالمندان نیاز دارند تا از انها دستگیری شود و مهر و عطوفت به سمت آنها روانه گردد.

وزیر کار با اشاره به اینکه سالمندان در جامعه نیاز به آرامش دارند، خاطرنشان کرد: در این راستا جایگاه سالمندی باید در جامعه مورد ارزیابی قرار گیرد.

وزیر کار در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید جامعه را به سمت سالمندی سالم حرکت دهیم، خاطرنشان کرد: باید از پدیده سالمندی همراه با معلولیت جلوگیری کنیم.

ربیعی گفت: آمار جمعیت سالمندی ما، 60 تا 64 سال دو میلیون و 500 هزار نفر و جمعیت سالمندی 65 سال به بالا 800 هزار نفر جمعیت گزارش شده است، لذا در این زمینه 8 درصد جمعیت کل کشور ما سالمند هستند.

وی با تأکید بر اینکه این عدد زمانی قابل توجه میشود که در سال 1430 جمعیت بالای 60 سال به بالا بیش از 30 میلیون نفر میشود، گفت: ساختار فرهنگی و بدنه اجتماع آمادگی این جمعیت سالمندی را ندارد.

وزیر کار اظهار کرد: امروز دیگر سبک های زندگی گذشته برای برخی از سالمندان آزار دهنده است و پاسخگوی نیاز آنها نیست.

ربیعی افزود: در این راستا باید نهادهای مدرنی را در سطح فرهنگ خودمان ایجاد کنیم، مراکزی را درست کنیم که بتواند پاسخگوی نیاز این قشر از جامعه باشد.

وی با بیان اینکه پزشکی سالمندی نیز در کشور دچار برخی از مشکات است، گفت: باید زندگی سالمندی با کرامتی را در جامعه داشته باشیم و این یکی از مهمترین مسئولیتهای ما است

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار