استاندار اردبیل از علاقمندی ایتالیایی ها برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۴۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 13 June 2015

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در دیدار با گروه سرمایه گذاری ناردی 'NARDI ' ایتالیا به عنوان یکی از شرکت های بزرگ جهانی در زمینه تولید ادوات کشاورزی افزود: بخش کشاورزی استان با داشتن ظرفیت های ممتاز و کم نظیر ، مستعد سرمایه گذاری های بین المللی است.

وی گفت: فضایی که دولت تدبیر و امید در کشور و به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کرده بستر مناسبی را برای فعالیت سرمایه گذاران واقعی به دنبال آورده است.

خدابخش تنوع اقلیم و آب و هوا ، وجود متخصصان و استادان برجسته در رشته کشاورزی و فعالیت چندین ساله دو بنگاه بزرگ کشت و صنعت و دامپروری در استان را از جمله عللی برشمرد که در کنار وجود خاک های غنی و درج یک کشاورزی ، سرمایه گذاری های مطالعه شده و مطابق با الزامات روز جهانی در این حیطه را توجیه دارکرده اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل در این جلسه گروه سرمایه گذاری ایتالیایی هم با ابراز مسرت از حضور در استان اردبیل ، به بازدیدهای خود از شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان اشاره و به حضور کاری در استان ابراز تمایل نمودند.

پیش از این نیز هیئت های اقتصادی از چین ، بنگلادش ، بلاروس ، روسیه و ترکیه نیز با سفر به اردبیل زمینه های همکاری مشترک و سرمایه گذاری در استان اردبیل را مورد بررسی قرار داده اند.

استان اردبیل با برخورداری از تنوع اقلیمی و 549 هزار و 151 هکتار زمین مرغوب و حاصلخیز آبی و دیم در نقاط مختلف استان، یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود.

دو شرکت بزرگ کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس در دشت حاصلخیز مغان از قابلیت های بسیار مهم بخش کشاورزی می باشد.

بیش از 2 میلیون و 101 هزار تن غلات، حبوبات، سبزیجات، محصولات جالیزی و نباتات علوفه ای در سطح این استان تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار