جلسه آموزشی توجیهی در مورد بیماری های مشترک بین انسان و دام برای دهیاران بخش مرکزی شهرستان صحنه برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 29 July 2017
به گزارش خبرگزاری تانباک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر رامین سمیعیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه در جلسه آموزشی توجیهی بیماری های مشترک بین انسان و دام که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد به اراىه گزارش عملکرد 4 ماهه سال جاری این شبکه پرداخت.

وی سپس توضیحاتی در مورد بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب كريمه كنگو و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ارائه داد و بر ضرورت  اطلاع رسانی در سطح روستاها تاکید کرد. 
رییس شبکه دامپزشکی شهرستان صحنه از دهیاران خواست ضمن همکاری با شبکه 

دامپزشکی نسبت به توجیه و آگاه سازی  اهالی روستاها  به ضرورت مراقبت و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از  بروز و شیوع بیماری های مشترک و بیماری های دامی اقدام کنند.

وی با اشاره به نقش به سزای پرورش دام و طیور در اقتصاد خانوارهای روستایی تصریح کرد: به منظور حفظ و حراست از سرمایه های دامی همکاری همه مردم روستا خصوصاً دهیاران با دامپزشکی حائز اهمیت است؛ دهیاران می بایست موارد تلفات غیرمتعارف در دام و طیور روستایی را به شبکه های دامپزشکی گزارش دهند تا در سریع ترین زمان ممکن، بررسی ها و اقلامات لازم انجام شود.

گفتنی است در این جلسه آموزشی توجیهی، دهیاران بخش مرکزی شهرستان صحنه با نحوه شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و راه های انتقال وپیشگیری از آن آشنا شدند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار