کد خبر: ۴۶۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶ 29 July 2017
فرماندار دزفول گفت:محصول فولاد دزفول علاوه بر کشور عراق و برخی کشورهای منطقه نیز صادر می شود.

ظرفیت مجتمع فولاد روهینا جنوب تولید کننده میلگرد فولادی در گام نخست حدود 500 هزار تن میلگرد در سال است که این ظرفیت در سه گام تا 1،5 میلیون تن افزایش خواهد یافت ضمن اینکه ظرفیت تولید این کارخانه در یک برنامه 2 ساله تا حدود سه میلیون تن نیز خواهد رسید.
فاز نخست این کارخانه فروردین ماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهوری ،وزیر صنعت،معدن وتجارت و دیگر مسئولان کشوری افتتاح شد.

حبیب اله آصفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان سرمایه گذاری انجام شده در این طرح بزرگ صنعتی را یک هزار و 500 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:کارخانه فولاد روهینا جنوب در زمینی به مساحت 36 هکتار در فاصله 7 کیلومتری شهرستان دزفول به سمت شوشتر و در کنار بزرگراه بندر امام - تهران احداث شده است.

معاون استاندار خوزستان گفت:در مذاکراتی که با مسئولان تهرانی برگزار شد موافقت تولید 1.5 میلیون تن احیای مستقیم نیز اخذ شد که با این موافقت تولیدات کارخانه فولاد به سه میلیون تن خواهد رسید.

وی گفت:در شرایطی که خیلی از شهرستان های استان ظرفیت تولید فولاد را ندارد دزفول توانسته تولیدات منحصربفردی داشته باشد و اشتغالزایی نیز داشته باشد.

آصفی تاکید کرد:معمولا کارخانجات در 6 ماه اول آغاز فعالیت تولید آزمایشی دارند ولی فولاد دزفول با ظرفیت بالایی که دارد در همان ماه اول تولید آزمایشی نیز صادرات داشته و اکنون نیز صادرات به عراق و دیگر کشورها در حال انجام است.

وی بدون اشاره به میزان صادرات فولاد به کشورهای خارجی گفت:هیچ کارخانه ای رقیب کارخانه فولاد دزفول نیست.

با بهره برداری کامل از این طرح صنعتی ، ظرفیت تولید محصولات نورد شده فولادی در کشور به 39.5 میلیون تن می رسد.

آصفی با بیان اینکه کارخانه فولاد دزفول در خاورمیانه بی نظیر و تنها سه کارخانه مشابه آن در جهان ساخته شده است گفت: خط تولید این کارخانه استاندارد و ماشین آلات بکار رفته در ساخت آن از به روز ترین کارخانه های جهان است.

در گام نخست 214 نفر در این کارخانه مشغول به کار شدند.

**اخراج تعدادی از کارکنان شرکت فولاد دزفول 
آصفی در خصوص اخراج تعدادی از کارکنان کارخانه فولاد دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از افرادی که پارسال در فولاد دزفول استخدام شدند بصورت آزمایشی به کار گرفته شدند ولی نتوانستند نیاز فولاد دزفول را تامین کنند.

وی افزود: افرادی که اخراج شدند عملا نتوانستند خواسته های فولاد را عملیاتی کنند زیرا فولاد دزفول با آخرین دانش روز دنیا کار می کند و طبیعی است که باید نیروهای متخصصی داشته باشد تا طبق استانداردهای بالای فولاد در این کارخانه کار کنند.

وی بدون اشاره به تعداد افرادی که در این خصوص از کارخانه فولاد دزفول اخراج شده اند ادامه داد:طبق برنامه ریزی انجام شده تا 6 ماه آینده فاز دوم و سوم این کارخانه افتتاح می شود و طبق اعلام کارخانه فولاد بالای 500 نفر دیگر نیز استخدام و تعداد کل استخدامی ها به بالای 700 نفر خواهد رسید.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی دزفول نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:30 تا 35 نفر از مشاوران و بازنشسته های شرکت فولاد دزفول که دیگر نیازی به کار آنها نبوده از کار اخراج شدند . 

کورش نوروزی با اشاره به اینکه فولاد دزفول با توجه به عدم نیاز این افراد را اخراج کرده است گفت:علاوه بر این تعدادی از پیمانکاران ساختمانی در بخش استریل نیز به علت عدم نیاز به آنها اخراج شدند . 
منبع: ايرنا
برچسب ها: فولاد ، دزفول ، عراق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار