سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خاتم گفت: با افتتاح مرکز آموزش صنایع دستی در مروست، صنایع دستی در شهرستان خاتم جانی تازه خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 13 June 2015
به گزارش تابناک یزد،حمید مشتاقیان، در مراسم افتتاح مرکز آموزش صنایع دستی در خانه وقفی مروست با بیان اینکه شهرستان خاتم صنایع دستی منحصر به فردی دارد که بخشی از آنها در معرض فراموشی قرار گرفته است، اظهار داشت: با آموزش این صنایع ارزشمند به علاقمندان، بسیاری از هنرهای گذشتگان در این منطقه احیا می شود.

وی با بیان اینکه گلیم و سفال عمده ترین صنایع دستی شهرستان خاتم و منطقه مروست به شمار می روند، عنوان کرد: دو کارگاه آموزش ویژه سفالگری و گلیم بافی در این خانه تاریخی راه اندازی می شود.

مشتاقیان خاطرنشان کرد: کارگاه های یاد شده با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود و به طور قطع در احیای هنرهای دستی منطقه اثرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه صنایع دستی فراموش شده به تدریج شناسایی می شوند و دوره های آموزشی آنها برگزار می شود، تاکید کرد: یکی از اصلی ترین اهداف راه اندازی مرکز آموزش صنایع دستی در مروست، احیای هنرهای دستی فراموش شده است.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: علاقمندان و شرکت کنندگان در دوره های آموزشی، صنایع دستی را بر اساس اصول کلاسیک و با استفاده از شیوه های عملی فرا خواهند گرفت تا هم شیوه های علمی و هم شیوه های عملی برای آنها کاربردی باشد.

به گزارش مهر، خانه وقفی مروست که مرکز آموزش صنایع دستی در آن راه اندازی شده، یکی از خانه های تاریخی واقع در بافت تاریخی مروست است که قدمت آن به دوره صفویه باز می گردد و فضاهای آن اعم از هشتی ورودی، اتاق های زمستانه و تابستانه و اتاق بادگیر است و این کارگاه به خوبی در اتاق های قدیمی مستقر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار