روزانه بیش از یک میلیارد تومان ثروت ملی در اراضی جنوب تهران، جمع آوری و پسماند آن سوزانده می شود. ثروتی که امروزه در کشورهای مختلف دنیا، به چرخه اقتصادی برمی گردد و تولید ناخالص ملی را افزایش می دهد.
کد خبر: ۴۷۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 31 July 2017
به گزارش تابناک : روزانه بیش از یک میلیارد تومان ثروت ملی در اراضی جنوب تهران، دفن می شود. ثروتی که امروزه در کشورهای مختلف دنیا، به چرخه اقتصادی برمی گردد و تولید ناخالص ملی را افزایش می دهد. این در حالی است که در شهری مثل تهران تفکیک پسماند انجام نمی‌شود و به گذاشتن کانتینرهای تفکیک زباله بسنده شده است. به طور کلی تفکیک پسماند در تهران تنها یک تا دو درصد اتفاق می‌افتد اما ادعا می‌شود حدود ۹ درصد تفکیک پسماند داریم. 

این در حالی است که کار به دست مافیای جمع آوری زباله در جنوب تهران افتاده است. سیصد هزار تن پسماند خشک در طول روز، بازیافت می‌شود. زمین 15هکتاری اوقافی در جنوب‌غرب تهران در یافت‌آباد که دویست و پنجاه کارگاه و غرفه غیرمجاز تفکیک و بازیافت زباله را در خود جا داده و روزانه حدود 600 کامیون زباله تخلیه می شود  و هزار و پانصد کارگزار زباله مشغولند؛ و ضایعات آن در خلازیل خامه گیری شده و به آتش می کشند؛ اما عضو شورای شهر تهران ابراز نگرانی شدیدی از وجود این منطقه می کند و از دادستان مطالباتی دارد.

رحمت الله حافظی با اشاره به منطقه خلازیل گفت: اگر در منطقه خلازیل تهران بروید، می بینید که متاسفانه ساعت 11 شب تا 5 صبح تمام زباله هایی که دوره گردها از سطح شهر جمع آوری می کنند و به اصطلاح خامه گیری انجام می شود؛ در آنجا تجمیع می گردد و زباله های فاقد ارزش باقی می ماند؛ از این روی آن را آتش  میزنند اما کسی جلویشان را نمی گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت اذعان کرد: دادستان در امر خلازیل باید مداخله کند. بر این اساس این یک محور این معضل باید به قوه قضائیه متصل شود؛ بایستی مجازات های سنگینی برای کسانی که آلودگی هوا ایجاد می کنند اعمال شود و در این خصوص قوه قضائیه باید مطالبه کند.

حافظی خاطر نشان کرد: متاسفانه هیچ کس نمی تواند به منطقه خلازیل وارد شود. آقای دادستان تهران، در قبال صیانت از سلامت مردم شهر تهران با موضوع خلازیل چه کردید؟ آقای دادستان پاسخ بدهید.

عضو شورای شهر چهارم در اعتراض به مشکلات منطقه خلازیل افزود: آقای دادستان؛ شما موضوع صیانت از حقوق عمومی را بر عهده دارید. به خلازیل وارد بشوید. آنجا حتی نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند وارد شود. حتی باید دادستان و قوه ی قضائیه پشت این موضوع قرار بگیرند. 

رئیس کمیسیون سلامت در پایان گفت: من از دادستان دعوت می کنم، یک شب بدون اطلاع قبلی حدود ساعت 1 بامداد بازدید کنید. یکی از منابع آلاینده شهر تهران آنجاست. بروید آن را کور کنید. چرا بی تفاوت هستید؟





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار