بارش های سیل آسای تابستانی طی 2 روز گذشته خسارت های جدیدی را به خصوص در بخش کشاورزی به استان وارد کرد.
کد خبر: ۴۷۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴ 03 August 2017
بارش های سیل آسای تابستانی طی 2 روز گذشته خسارت های جدیدی را به خصوص در بخش کشاورزی به استان وارد کرد. به گزارش خبرنگار ما در حالی که هنوز زخم خسارت 13 میلیارد و 800 میلیون تومانی سیل آخر هفته گذشته پابر جاست بارش های تابستانی 2 روز گذشته نیز خسارت های بسیاری را به شهرستان های مانه و سملقان، راز و جرگلان و بجنورد وارد کرد. بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی بارش شدید تابستانی عصر سه شنبه به روستاهای مانه و سملقان و راز و جرگلان از جمله به مناطق قره میدان، گرماب و امانلی، خسارت های فراوانی را به کانال های آبیاری و مزارع کشاورزی به ویژه صیفی جات وارد کرده است که کارشناسان هنوز در حال بررسی و احصای این خسارت ها هستند. عصر روز گذشته نیز بارش حدود 20 میلی متری به شمال غربی استان و به بخش غلامان  شهرستان راز و جرگلان و حصار گرمخان شهرستان بجنورد خسارت وارد کرد که هنوز  میزان آن برآورد نشده است. بر اساس گزارش هلال احمر خراسان شمالی عصر روز گذشته به دلیل جاری شدن سیل در منازل اهالی روستای قلعه جق بخش حصار گرمخان 4 اکیپ امداد و نجات این سازمان راهی این منطقه شدند و به یاری حادثه دیدگان شتافتند. تا ساعت 19 دیروز خبری از خسارت های جانی سیل گزارش نشد.  جاری شدن سیل در مناطق کشاورزی استان به ویژه بخش سر حد شیروان در پنج شنبه هفته گذشته 13 میلیارد و 800 میلیون تومان خسارت در پی داشت. به گفته «عظیمی» مدیر کل  مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، خسارت های وارد شده بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در سال جاری در حالی است که هئیت دولت به دلیل کمبود منابع مالی سال گذشته نتوانست خسارت 22 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی خراسان شمالی بر اثر جاری شدن سیل را جبران کند و امسال آن مصوبه را تجدید کرد. وی چرای بیش از حد دام، قطع درختان و کشت بیش از اندازه را دلیل جاری شدن سیلاب در ایام تابستان دانست و اظهارکرد: با توجه به سابقه جاری شدن سیل طی مرداد ماه در خراسان شمالی از سال 1380 تاکنون مدیریت بحران استان طی نامه ای از تمام فرمانداران خواست تا در این ایام برای کاهش خسارت های سیل آمادگی لازم را داشته باشند.
در همین حال، رئیس اداره امور عشایر مانه و سملقان گفت: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در روز سه شنبه به 120خانوار عشایری این شهرستان خسارت وارد شد.
ابوالقاسم حیدری افزود: این سیلاب که در منطقه عشایری قره میدان مانه و سملقان جاری شد سبب تخریب دو هزار هکتار تچرهای عشایری و آسیب رسیدن به سیاه چادر عشایری، وسایل ، آذوقه و علوفه دامی آنان شده است.
وی در خصوص میزان خسارت وارد شده در این حادثه گفت: با بررسی های انجام شده یک میلیارد و 800 میلیون ریال به عشایر حادثه دیده خسارت وارد شده است./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار