اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان برای حضور قدرتمند در مسابقات جهانی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۴۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 14 June 2015
اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان برای حضور قدرتمند در مسابقات جهانی در حال برگزاری است.

به گزارش مهر، هر زمان نام رشته وزنه برداری در بین ایرانیان برده می شود در کنار آن افتخارآفرینی، غرور، قهرمانی و پهلوانی و المپیک نیز دیده و شنیده می شود، رشته ای که پس از کشتی پرافتخارترین ورزش ایران در بازی‌های المپیک است.

وزنه‌برداری ورزشی شامل بلند کردن وزنه‌های مختلف است که در شکل مدرن آن ورزشکار باید دارای قدرت، سرعت، تکنیک، تعادل و هماهنگی در هنگام برداشتن وزنه باشد کمااینکه این ورزش از نخستین دوره های بازی های المپیک جزو رشته های المپیکی بوده است.

با نگاهی به تاریخچه این رشته ورزشی کاوش‌ های باستان‌ شناسی نشان می‌ دهد وزنه‌ برداری و وزنه پرانی به همراه دوومیدانی و ژیمناستیک در یونان باستان تمرین می شده همچنین وزنه‌برداری و وزنه‌ پرانی جزئی از بازیهای تیلی‌ تیان ایرلندی‌ ها در ۴۰۰۰ سال قبل بوده است.

اردوی تیم ملی وزنه برداری

پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین افتخار میزبانی اردوی پولادمردان ملی پوش را در پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان دارد، این اردوی دو هفته ای برای آمادگی ملی پوشان برای مسابقات جهانی فراهم شده است.

در حال حاضر حسن گلپرور، مجید عسگری، سجاد بهروزی، حمید ملکی، صالح چراغی، مرتضی بیگلری، ایمان شاه‌قلیان، علی هاشمی، مصطفی رجایی، کیا قدمی، کیانوش رستمی، سعید محمدپور، نواب نصیرشلال و بهداد سلیمی ۱۴ ملی‌ پوشی هستند که تمرینات خود را در پایگاه شهید نوژه همدان پیگیری می ‌کنند.

در غیاب سرمربی تیم ملی وزنه برداری که در مسابقات جوانان قهرمانی جهان لهستان حضور دارد تمرینات ملی پوشان زیرنظر محسن بیرانوند مربی موقت تیم ملی انجام می شود.

تمام تلاشمان را برای برگزاری مطلوب اردوی ملی پوشان انجام داده ایم

رئیس هیئت وزنه برداری استان همدان در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با اشاره به شرایط اردوی ملی پوشان اظهار داشت: هیئت وزنه برداری استان همدان در حد توان خود تمام شرایط را برای برگزاری مطلوب اردوی ملی پوشان انجام داده است.

منوچهر رضاخانی افزود: وزنه برداران تیم ملی ۱۴ روز در این اردو حضور خواهند داشت که جا دارد از مسئولین پایگاه هوایی شهید نوژه همدان امیر افسری و سرهنگ جلیلی و مدیرکل ورزش و جوانان استان در برگزاری هرچه بهتر این اردو تشکر داشته باشم.

اردوی تیم ملی وزنه برداری

وی با بیان اینکه هر اردوی ورزشی بالاخره دارای نواقصی هم است گفت: با تمام توان سعی کرده ایم تا در اردوی ملی پوشان وزنه برداری کمبودها و مشکلات وجود نداشته باشد و این اردو به نحو احسن و مطلوب برگزار شود.

رئیس هیئت وزنه برداری استان همدان عنوان کرد: ما سعی کردیم شرایط فراهم شده از همه نظر مورد تایید فدراسیون باشد تا ملی پوشان در تمرینات مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت رشته ورشی وزنه برداری در این استان اظهار داشت: در حال بیش از ۲۰۰ ورزشکار در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در هیئت فعال هستند.

رئیس هیئت وزنه برداری استان همدان خاطرنشان کرد: شهرستان ملایر، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان و کبودرآهنگ از هیئت های شهرستانی فعال استان همدان محسوب می شوند.

رضاخانی با بیان اینکه وزنه برداری همدان در مسیر خوبی قرار دارد بیان کرد: رشته وزنه برداری در استان همدان زیرنظر بهترین مربیان تحصیل کرده و اصولی آموزش داده می شود.

وی یادآور شد: همچنین سعی شده در بخش نونهالان و نوجوانان از مربیان توانمندی استفاده شود و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

اردوی تیم ملی وزنه برداری

رئیس هیئت وزنه برداری استان همدان با بیان اینکه همدان جزو شش استان برتر در امر استعدادیابی پرورش نونهالان و نوجوانان است، گفت: اگر کوچکترین سهل انگاری امروز در بحث استعدادیابی در هر ورزشی صورت گیرد به طور قطع در آینده ضربه خواهیم خورد که با این تفکر ورزش وزنه برداری در استان همدان یکی از اولویت های خود را پرورش نونهالان و نوجوانان قرار داده است.

رضاخانی عنوان کرد: در چند سال گذشته تمام سعی مجموعه هیئت وزنه برداری استان همدان تلاش برای فعال کردن استعدادیابی در این رشته بوده است.

مربی موقت تیم ملی وزنه برداری کشور نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با اشاره به شرایط اردوی ملی پوشان در همدان اظهار داشت: میزبانی پایگاه شهید نوژه همدان مطلوب بوده است در روزهای ابتدایی نواقص جزیی وجود داشت که کم کم شرایط بهتر شد و ملی پوشان از شرایط فراهم شده رضایت دارند و این موضوع را باید در نظر گرفت که این اولین دوره میزبانی پایگاه نوژه همدان از ملی پوشان است.

محسن بیرانوند افزود: مسئولین هیئت وزنه برداری استان همدان و پایگاه سوم شکاری شهید نوژه نیز تمام تلاش خود را انجام می دهند تا شرایط را هر روز بهتر از روز قبل کنند.

اردوی تیم ملی وزنه برداری

وی با اشاره به تمرینات پرفشار ملی پوشان گفت: حسین توکلی سرمربی تیم ملی در لهستان است اما شرایط اردویی ملی پوشان طبق برنامه ریزی قبلی ایشان در حال برگزاری است.

مربی موقت تیم ملی وزنه برداری با اشاره به فاصله پنج ماهه تا مسابقات جهانی گفت: تمرینات ملی پوشان منظم دنبال خواهد شد و رکوردگیری ها نیز طبق برنامه جلو خواهد رفت تا در طول رسیدن به زمان مسابقات ملی پوشان به آمادگی صد در صد برسند و باید از شرایط اردوی همدان و ارتفاع این استان نهایت استفاده را ببریم.

کمبود امکانات مانعی برای تمرینات نیستبیرانوند عنوان کرد: عملکرد ملی پوشان در چند روز گذشته در اردوی تیم ملی مطلوب بوده است و مطمئنا روز به روز نیز بهتر خواهند شد البته تا رسیدن به شرایط آرمانی هنوز فاصله وجود دارد.

ملی پوش کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییرات در فدراسیون وزنه برداری کشورمان اظهار داشت: این تغییرات بسیار تاثیرگذار خواهد بود و بازگشت علی مرادی به ریاست فدراسیون را می توان به فال نیک گرفت تا مشکلات گذشته فدراسیون هر چه زودتر رفع شود.

اردوی تیم ملی وزنه برداری

بهداد سلیمی افزود: مرادی با تجربیاتی که در گذشته در این رشته دارد می تواند به خوبی، دوباره باعث رشد و شکوفایی وزنه برداری کشور شود.

قوی ترین مرد جهان با بیان اینکه به خاطر حسین توکلی در این اردو شرکت کردم گفت: شرایط این اردو کاستی های زیادی دارد و در حد و نام ملی پوشان نیست اگر قرار است به رتبه های جهانی و آسیایی بیاندیشیم باید در حد آن نیز امکانات را برای ملی پوشان فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: هرچند نمی توان تلاش های همدان را برای برگزاری اردو نادیده گرفت اما باید قبول کنیم کمبود امکانات برای ملی پوشان حس شده است اما نبود این امکانات نیز مانعی برای تمرینات نبود و تمام ملی پوشان تنها تمرکز خود را بر روی تمرین بهتر گذاشته اند.

در فدراسیون گذشته به سنین پایه بی مهری شد

سرپرست تیم ملی وزنه برداری ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در همدان با اشاره به نحوه میزبانی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان اظهار داشت: با وجود کم و کاستی هایی که در امکانات وجود داشته اما مسئولین پایگاه سعی خود را برای برگزاری مطلوب این اردو انجام داده اند.

اردوی تیم ملی وزنه برداری

مهران رئیسی افزود: ملی پوشان زیر نظر محسن بیرانوند تمرینات خود را با انگیزه انجام می دهند و تا بازگشت حسین توکلی سرمربی تیم ملی از مسابقات لهستان اردوی تیم ملی زیر نظر بیرانوند دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد فدراسیون گذشته گفت: در فدراسیون گذشته زده های پایه نونهالان و نوجوانان مورد بی مهری قرار گرفتند و به آنها توجهی نشد و شاهد این بودیم که مسابقات نونهالان و نوجوانان چهار سال برگزار نشد.

رئیسی عنوان کرد: علی مرادی رئیس فدراسیون جدید توجه به سنین پایه را در دستور کار خود قرار داده است تا این کمبودهای گذشته در آینده جبران شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار