مدیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از اعزام کاروان ۴۵۰ نفره از جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان به ششمین دوره همایش فرهنگی، آموزشی و زیارتی سفیران ولایت در شهر مقدس قم خبرداد.
کد خبر: ۴۷۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 06 August 2017

به گزارش تابناک : حجت الاسلام احمد پهلوانی، مدیر اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) بیان کرد: 4500عضو فعال کانون های مساجد هرمزگان عصر فردا بوسیله دو رام قطار بندرعباس را به مقصد قم جهت شرکت در ششمین دوره همایش فرهنگی، آموزشی و زیارتی سفیران ولایت ترک خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه این همایش از 17 مرداد ماه در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران آغاز و تا 20 مرداد به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت، افزود: چهار همایش و 54 کارگاه آموزشی با محوریت سبک زندگی امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه و رساله الحقوق برای این دوره پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام پهلوانی با بیان اینکه کارگاه های آموزشی این دوره توسط 9 تن از اساتید برجسته مرکز تخصصی صحیفه سجادیه مدیریت خواهد شد، عنوان کرد: عاقبت بخیری با محوریت دعای 11 صحیفه سجادیه، خانواده با محوریت دعاهای 24 و 25 صحیفه سجادیه و دشمن شناسی با محوریت دعای 49 صحیفه سجادیه از موضوعات کارگاه های ششمین همایش سفیران ولایت است.

 

وی در مقایسه برنامه های امسال همایش با سنوات گذشته، گفت: با بررسی ارزیابی ها و نظرسنجی که سال قبل از شرکت کنندگان صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که اثربخشی کارگاه های آموزشی نسبت به همایش ها بیشتر است و از این رو امسال از تعداد همایش ها کاسته و بر شمار کارگاه ها افزوده شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با اشاره به اینکه برنامه های ششمین همایش فرهنگی، آموزشی و زیارتی سفیران ولایت فردا صبح از ساعت هشت در همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) عموی بزرگوار امام زمان(ع) در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) آغاز می شود، خاطرنشان کرد: اعضای این کاروان از قبل کمک های مردمی برای ساخت چهار درب امامزاده سید محمد(ع) در محله و روستای خود جمع آوری کرده اند و در روز همایش به ستاد بازسازی عتبات عالیات تحویل می دهند.

 

پهلوانی اضافه کرد: تعدادی طلبه خواهر و برادر امسال در کاروان حضور دارند که به مدیریت اوقات فراغت نظیر طول سفر با قطار از بندرعباس به قم، سفرهای درون شهری با اتوبوس در قم، سلف سرویس و خوابگاه ها خواهند پرداخت.

 

وی، شناسایی نخبگان، استعدادیابی، معرفی اماکن مذهبی شهر مقدس قم نظیر مسجد مقدس جمکران، امامزاده موسی مبرقع(ع) و ... را از برنامه های تیم طلاب خواهر و برادر در  ششمین دوره همایش فرهنگی، آموزشی و زیارتی سفیران ولایت ذکر کرد.

 

گفتنی است؛  گفتنی است؛ کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت این امام همام(۲۵ محرم الحرام) به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با حمایت ستاد عالی نظارت بر کانون‌های مساجد کشور، استانداری هرمزگان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

 




منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار