مشاور استاندار اردبیل گفت: فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در اردبیل 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۴۷۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 15 August 2017
به گزارش تابناک : یاسر عبداللهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل از سال ۹۴ کلید خورده است، گفت: فاز اول این نیروگاه با شش واحد ۹۶۰ مگاوات برق تولید می‌کند بطوریکه با بازگرداندن گاز ۶۰۰ درجه ای تولیدی نیروگاه به چرخه تولید برق، میزان تولید به هزار و ۴۴۰ مگاوات خواهد رسید.
 
به گفته مشاور استاندار اردبیل، این پروژ تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت دارد و به عنوان یکی از پروژه های بزرگ استان اردبیل به شمار می آید.
 
 وی با اشاره به اینکه این نیروگاه ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان اضافه خواهد کرد، خاطرنشان کرد: این پروژه در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا می شود. 

عبداللهی با بیان اینکه این پروژه در اواسط سال 97 به بهره برداری خواهد رسید، یادآور شد: برای اجرا و تکمیل این پروژه ۳۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است و 600 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در این پروژه مشغول بکار هستند.
 
وی با بیان اینکه استان اردبیل با افتتاح این پروژه به خوکفایی برق رسیده است، گفت: با تکمیل و بهره برداری  از این پروژه نیاز استان اردبیل تامین و به توانایی صادرات برق نیز رسیده ایم.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
یادش بخیر باهمت دولت مقتدر وقت خود نیروگاه در مدت کمتراز 3 سال احداث وافتتاح شد اقایان مدعی تدبیر 3 سال است دربوق و کرنا میدمند تازه فاز تکمیلی آن به 35 درصد پیشرفت رسیده لابد برای بقیه اش هم 6 سال دیگر باید منتظر ماند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار