کد خبر: ۴۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲ 15 June 2015
وزیر کشور با بیان اینکه استعفای داوطلبان انتخابات مجلس دهم تا سوم تیر ماه باید صورت بگیرد، تصریح کرد: امروز بر موضوع نحوه استعفای برخی مشاغل که به صراحت در قانون نیامده است، جمع بندی شد و قرار شد که سازمان مدیریت این مشاغل را تعیین تکلیف و حداقل تا سی‌ ام خردادماه نتیجه را به وزارت کشور اعلام کند.

وی گفت: همچنین در این جلسه با آسیب‌ شناسی انتخابات گذشته قوانین سخت تری برای عدم رأی‌ گیری مجدد با یک شناسنامه را تصویب کردیم و استفاده از کارت هایی به جز ملی و شناسنامه برای رأی دادن در سراسر کشور ممنوع است و مقرر شد که همه این موارد در نرم افزارها لحاظ شود تا به هیچ وجه از شناسنامه های افراد زیر ۱۸ سال و اموات و همچنین شناسنامه ای که یکبار رأی داده، سوء استفاده نشود.

رحمانی فضلی همچنین در مورد منابع لازم برای الکترونیکی برگزار کردن انتخابات خاطرنشان کرد: دولت مصوب کرده که برای حدود ۹ تا ۱۰ کلانشهر برای برگزار کردن انتخابات الکترونیک تامین اعتبار شود.

وزیر کشور همچنین با اشاره به موضوع شفافیت صندوق های رأی که از سوی رئیس جمهور مطرح شده بود، عنوان کرد: امروز صندوق‌های نمونه را آوردند تا ما از میان آنان انتخاب کنیم تا برای جلوگیری از شائبه ها، رأی در درون صندوق دیده شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
سلام،آقای وزیر آذرماه 93 اعلام کردند که آخرین مهلت استعفای کاندیداهای مجلس 25 اسفند93 است بعدا گفتند 28 اسفند 93 ، بعدا اعلامنمودند 28 خرداد 94 ، حالا هم نظرشون 3 تیر 94 ، آخه صحبتی که از طرف مسئول اجرایی انتخابات کشور اعلام میشه آن هم انتخابات به این مهمی نباید بیش از این کارشناسی شده باشد وضریب دقت بالایی داشته باشد. چون این صحبت ها از همین حالا بر توان وزارت محترم کشور جهت قاطعیت در تصمیم گیری در حوزه برگزاری انتخابات ایجاد ابهام مینماید.
مدیر پایگاه در خصوص مهلت اعلام شده توسط وزیرکشور در اسفندماه لازم به ذکراست سخنان وزیر ناظر به پذیرش استعفای مدیران وزارت کشور بود 
علی
|
United States
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
سلام آیا روسای دادگستری شهرستان که قصد کاندیداتوری در استانی غيراز استان محل خدمت دارند باید استعفاء دهند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار