نمایشگاه عکس‌های تاریخی ایران در مسیر راه‌آهن سراسری از دید عکاسان دانمارکی رئیس انجمن عکاسان کرمانشاه گفت: دولت و وزارتخانه ارشاد توجهی به انجمن عکاسان استان کرمانشاه ندارد.
کد خبر: ۴۸۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 26 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،علیرضا قمری با اشاره به اینکه دولت و وزارتخانه ارشاد توجهی به انجمن عکاسان استان ندارد اظهار داشت: انجمن عکاسان یک سازمان مردم نهاد است و زیر نظر وزارت ارشاد اسلامی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به این دلیل توقع می‌رود که اداره ارشاد اسلامی و مسئولان دولتی به فعالیتهای ما توجه و حداقل یک سری 
بودجه‌های جاری را که تاکنون هزینه کردیم به ما بدهند.

رئیس انجمن عکاسان کرمانشاه با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه اقوام هزینه زیادی از سوی انجمن عکاسان هزینه شد اما متأسفانه تاکنون این هزینه‌ها به ما پرداخت نشده است گفت: اداره کل ارشاد اسلامی با اینکه متولی این امر است اما تاکنون در این قضیه هیچ حمایتی از ما نداشته است.

قمری با بیان اینکه انجمن عکاسان استان تنها و با دست خالی در حال انجام فعالیت خود است بیان کرد: تاکنون بودجه‌های این انجمن از طریق شهریه‌های کارآموزان به دست آمده است اما هر زمانی که ارشاد از ما کاری خواسته با تمام توان و اراده انجام دادیم و توقع داریم ارشاد نیز در مواقع حساس ما را درک کند و اکنون احتیاج به بودجه داریم.

وی با اشاره به اینکه معاونت هنری ارشاد و مدیر کل باید توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند عنوان کرد: این انجمن قشر زیادی از جوانان را تحت پوشش قرار داده اما اکنون آن میزان توجهات را از سوی مسئولان مربوطه نمی‌بینیم.

رئیس انجمن عکاسان کرمانشاه با بیان اینکه اهرم‌هایی در استان کرمانشاه مانع از درآمدزایی انجمنهای هنری می‌شوند بیان کرد: باید خیلی از قراردادهای هنری با انجمن‌ها بسته شود تا برای آنها درآمد‌زایی داشته باشند و باید متولی خیلی از فعالیتهای هنری که درآمدزا است انجمنها باشند اما متأسفانه یک سری اهرمها در این بین دست دارند و نمی‌گذارند این بودجه‌ها به دست اهل هنر برسد و خود این اهرمها بدون توجه به اصول هنری خودشان فعالیت را به دست می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه تقدیر از عکاسان برتر در حوزه مدافعان حرم اکنون در دستور کار قرار دارد گفت: با همکاری یک تعداد از اساتید دانشگاه اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس خیابانی در 
شهریور ماه خواهیم کرد.

قمری با بیان اینکه انجمن عکاسان استان بیش از 70 عضو دارد که بیش از 40 نفر از این اعضا فعال هستند بیان کرد: انجمن عکاسان شهرستانهای جوانرود و پاوه در حال شکل‌گیری 
است و به طور رسمی کار خود را شروع خواهند کردند.

وی با اشاره به اینکه انجمن عکاسان شهرستان سنقرکلیایی در حال انجام مراحل قانونی برای شکل‌گیری و امسال این انجمن به ثبت می‌رسد افزود: غیر از این موارد برنامه‌های آموزشی و جلسه نقد و ارزشیابی عکاسی در تمام طول سال نیز این کلاسهای آموزشی در حال برگزاری است.

رئیس انجمن عکاسان کرمانشاه با اشاره به اینکه هر سال در پایان سال یک نمایشگاه عکس از سوی انجمن عکاسان استان برگزار می‌شود گفت: امسال دو نفر از اعضای فعال این انجمن غلامحسین محبی و امیر ریزه‌وندی که از اعضای فعال انجمن هستند دو نمایشگاه به صورت انفرادی برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دو ورکشاپ در خود انجمن نیز در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: انجمن عکاسان همواره به عنوان یک بازوی خوب برای ارشاد اسلامی عمل کرده است و در نمایشگاه عکس مدافعان حرم در طی مدت 48 ساعته این نمایشگاه را برپا کردیم بو با همکاری سازمان شهرداری آن را برای قرار گرفتن در معرض دید عموم به پارک معلم بردیم.

قمری با اشاره به اینکه حوزه عکاسی در این اواخر با توجه به گسترش شبکه‌های مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است گفت: شاید بتوان گفت اکنون بیشترین هنری که جوانان به آن می پردزند و به آن روی می‌آوردند حوزه عکاسی است.

وی با بیان اینکه انجمن استان کرمانشاه پتانسیل بالایی در این حوزه دارد بیان کرد: اما اکنون بحث هدایت این نیروها بسیار مشکل و در حال تبدیل شدن به یک معضل اساسی است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار