مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری آزمون قرآن کریم همزمان با سراسر کشور اردیبهشت ماه سال آینده در همدان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵ 15 February 2015

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری آزمون قرآن کریم همزمان با سراسر کشور اردیبهشت ماه سال آینده در همدان خبر داد.

مصطفی بادامی در گفت‌وگو با  فارس  با بیان اینکه آزمون 25 اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح (8:30 تا 10:30 دقیقه و 11 تا 12:30 دقیقه) برگزار خواهد شد، اظهار کرد: آزمون قرآن کریم در تمام شهرستان‌هایی که تعداد داوطلبان آن حداقل به 20 نفر برسد، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت در رشته‌های آزمون برای داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی آزاد است، گفت: هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر دو رشته (انتخاب یک رشته در نوبت اول و یک رشته در نوبت دوم) است.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تأکید بر اینکه داوطلبانی که قبلاً در آزمون سراسری قرآن و عترت نمره قبولی کسب کرده‌اند، مجاز به شرکت مجدد در همدان رشته نیستند؛ افزود: البته با توجه به تغییر منابع آموزشی رشته «ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه» شرکت مجدد در آزمون، برای افرادی که پیش از این در این رشته نمره قبولی کسب کرده‌اند مانعی ندارد.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام در این آزمون از یکم اسفند آغاز و تا 25 اسفندماه ادامه خواهد داشت، گفت: داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام در آزمون به پایگاه اینترنتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.qia.ir مراجعه کنند.

بادامی تصریح کرد: آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار موضوع ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه و در 17 رشته برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته حفظ برای افراد زیر 12 سال آزمون شفاهی برگزار و زمان و مکان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

مسئول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان خاطرنشان کرد: آزمون در هر شهرستان توسط موسسات فرهنگی قرآن و عترت برگزار می‌شود و در صورتی که شهرستانی فاقد موسسه مجری باشد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرستان مجری آزمون خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار