معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تعطیلی پروژه تالار بزرگ همدان خبر داد و گفت: تالار بزرگ همدان از سال 90 تا کنون تعطیل شده و هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نیافته است.
کد خبر: ۴۹۹۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 25 September 2017
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تخصیص یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی به پروژه موزه هنرهای معاصر همدان خبر داد و گفت: به‌زودی پیمانکار  جدید برای اجرای این پروژه مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی مرادی‌نور در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان همدان، اظهار کرد: برنامه پروژه موزه هنرهای معاصر همدان از سال 88 نوشته شده و 10 میلیارد تومان هم در آن زمان برای این پروژه پیش‌بینی شده بود.

پیشرفت 37 درصدی موزه هنرهای معاصر همدان

وی با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر همدان در زمینی به مساحت 6600 مترمربع در تپه مصلای همدان اجرایی شده است، ادامه داد : این پروژه تا کنون 37 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مرادی‌نور افزود: تا کنون 2 میلیارد تومان برای اجرای موزه هنرهای معاصر همدان هزینه شده و در مجموع 4 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه یک پروژه عظیم و زیبا در استان است که توسط دفتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر همدان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پروژه در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد.

تعطیلی تالار بزرگ همدان از سال 90

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از تعطیلی پروژه تالار بزرگ همدان خبر داد و گفت: تالار بزرگ همدان از سال 90 تا کنون تعطیل شده و هیچ اعتبار ملی به آن اختصاص نیافته است.

وی با بیان اینکه تالار بزرگ همدان در کنار موزه هنرهای معاصر شهر همدان احداث شده است، تصریح کرد: مشکل اساسی این پروژه معارضان موجود است به طوریکه از نظر تملک زمین هنوز به تفاهم نرسیده در حالیکه زمین این پروژه توسط مسکن و شهرسازی استان واگذار شده اما امروز با معارضانی مواجه شده است.

مرادی‌نور با اشاره به اینکه فنداسیون این پروژه اجرایی شده است، اذعان کرد: پروژه پردیس سینمایی همدان در 10 هزار مترمربع فضا در زمین‌های پشت میدان بار فعلی همدان از سال 88 آغاز شده است.

پردیس سینمایی همدان معارض دارد

وی خاطرنشان کرد: پروژه پردیس سینمایی همدان به بخش خصوصی واگذار شده و وزارت فرهنگ و ارشاد مجری این طرح نیست بلکه بخش خصوصی با شهرداری همدان تفاهم‌نامه‌ای داشته و زمین را از شهرداری گرفته اما این طرح نیز با مشکل معارض مواجه شده است.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: انتظار داریم شهرداری مشکل حقوقی را با معارضان حل و فصل کند.

به گزارش ایسنا، مسئول دفتر نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به هزینه‌کرد 3 میلیارد تومان اعتبار در اجرای پروژه تالار بزرگ همدان اشاره کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار