ماریا سعیدی‌منش، مدیر امور انجمن‌های بسیج هنرمندان استان فارس، در این آئین با بیان اینکه در مورد هنرهای اسلامی سخن بسیار گفته شده اما باید در این حوزه به بیانات مقام معظم رهبری توجه کرد، اظهار داشت: هنر اسلامی با هنرهای غیراسلامی از منظر هنر تفاوتی ندارد و تنها تفاوت آن از نظر روح است.
کد خبر: ۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ 15 February 2015

به گزارش تسنیم، نخستین فیلم بلند داستانی انجمن فیلم‌سازان بسیج هنرمندان فارس با حضور پیشکسوتان هنر سینما و تئاتر شب گذشته رونمایی شد.

ماریا سعیدی‌منش، مدیر امور انجمن‌های بسیج هنرمندان استان فارس، در این آئین با بیان اینکه در مورد هنرهای اسلامی سخن بسیار گفته شده اما باید در این حوزه به بیانات مقام معظم رهبری توجه کرد، اظهار داشت: هنر اسلامی با هنرهای غیراسلامی از منظر هنر تفاوتی ندارد و تنها تفاوت آن از نظر روح است.

وی با اشاره به اینکه هنر یک پدیده انسانی و عارضه‌ای بر روح انسان است که باید از روح انسان تراوش کند، افزود: اگر بتوان ایمان اسلامی به معنای واقعی کلمه را در عمق جان هنرمندان رسوخ داد هنری ارائه شده هنری اسلامی است که در قالب فیلم، نقاشی، هنرهای تجسمی و غیره شکل می‌گیرد.

مدیر امور انجمن‌های بسیج هنرمندان استان فارس با تأکید بر اینکه باید به روح، درون، وجود ایمان و اعتقادات توجه داشت، خاطرنشان کرد: نمی‌توان به هنرمندان گفت هنر اسلامی یا هنر غیراسلامی ارائه دهند زیرا این موضوع از وجود هنرمند تراوش می‌کند و باید دید هنرمندان در این زمینه اصلاح شود.

سعیدی‌منش با بیان اینکه هنرمندان یا بسیجی هستند و یا دلشان همراه با بسیج است، تصریح کرد: بسیج در صدد ارائه و خلق هنر اسلامی است و در خلق فیلم بلند داستانی «بهترین انتخاب» این موضوع لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه هرگاه توانستیم وجود هنرمند را تصحیح کنیم هنرشان که برگرفته از روح والای ایشان است هنراسلامی خواهد بود، بیان کرد: در اجرای این فیلم آن دید واقعی و برگرفته از روح والای هنرمندان این دیار وجود دارد و باید برای ارائه کارهای ارزشی‌تر و بالاتر از تصور تلاش کرد.

مهدی فقیه، پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر کشور، نیز در این آئین با بیان اینکه هنرمندان اصلی این انقلاب شهدا هستند، اظهار داشت: اگر هر برهه‌ای از جامعه از دست برود قابل بازیابی است اما اگر هنر از دست رفت قابل بازیابی نیست.

وی با اشاره به اینکه در سینمای ایران فیلم‌های ارزشمندی تولید شده که در تاریخ ماندگار است، گفت: هنر در استان فارس و در شهر شیراز مهجور است و نیاز به حمایت جدی دارد.

هادی رمضان‌پور، از نویسندگان و کارگردانان برتر استان فارس، نیز در این آئین با بیان اینکه در تمام کارهای هنری باید از پیشکسوتان هر عرصه‌ای بهره جست، اظهار داشت: استان فارس از ظرفیت‌های بازیگری، کارگردانی و غیره برخوردار است اما همبستگی در بین هنرمندان و مسئولان وجود ندارد.

وی با تأکید بر شناخت توانایی‌های هنرمندان استان فارس به‌ویژه شهر شیراز، خاطرنشان کرد: بسیج هنرمندان پایگاه خوبی برای هنرمندان شیراز است که سبب ایجاد هماهنگی مناسب بین هنرمندان شده است.

حسین پاشاپور، کارگردان فیلم بهترین انتخاب و مسئول انجمن فیلم بسیج هنرمندان استان فارس، نیز در این آئین درخواست کرد: هنرمندان این استان بیشتر حمایت شوند زیرا کارهای خوب و قوی ارائه می‌دهند.

به گزارش تسنیم، فیلم «بهترین انتخاب» که براساس فیلم‌نامه حسین پاشاپور و به کارگردانی حمید گرشاسبی توسط لیلا زارع تهیه شده نخستین فیلم داستانی بلند بسیج هنرمندان سپاه فجر استان فارس است.

در پایان این آئین از کارگردانان و فیلمسازان برجسته استان فارس تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار