راجح صابرعبود الموسوی خواستار کمک فرهنگی و آموزشی استان مازندران به عراق شد و گفت : مازندران در همه زمینه ها برای ما مهم است .
کد خبر: ۵۰۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 08 October 2017
به گزارش تابناک : راجح صابرعبود الموسوی در دیدار با استاندار مازندران در ساری از دعوت و استقبال استاندار مازندران تقدیر و تشکر نمود و گفت : توسعه روابط ایران و عراق بر روابط بین الملل تاثیر مستقیم دارد .
وی مشترکات ایران و عراق و مرز های مشترک طولانی و موقعیت استراتژیک و دین و مذهب و وجود امامان در دو کشور را زمینه های مناسب برای توسعه روابط فرهنگی ، تجاری و اقتصادی ایران و عراق دانست و گفت : با هوش و تدبیر رهبر انقلاب اسلامی روابط ایران و عراق روزبروز مستحکم تر می شود .
وی خواستار کمک فرهنگی و آموزشی استان مازندران به عراق شد و گفت : مازندران در همه زمینه ها برای ما مهم است .
الموسوی ادامه داد : دهها شرکت ایرانی در عراق طرحها و پروژه های زیادی را در حال اجرا هستند و برای اجرای طرحها کیفیت و صداقت اصل مهم است .
سفیر عراق افزود : مواضع جمهوری اسلامی را در زمینه مبارزه با تروریزم و داعش هرگز فراموش نمی کنیم .
وی به استقبال مردم مازندران برای حضور در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت : زیارت اربعین یک مناسبت جهانی شده است اگر چه برای برداشتن ویزا تلاش کرده ایم ولی  اگر ویزای اربعین برداشته شود، حداقل برای این مناسبت 10 میلیون زایر ایرانی وارد عراق می شود که برقراری امنیت، جابجایی واقامتشان ما را دچار مشکل می کند.
الموسوی بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی مازندران و عراق تاکید کرد در این راستا خواهر خواندگی شهرهای دو کشور می تواند به معرفی ظرفیت ها کمک نماید و ظرفیت مازندران باید در عراق معرفی شود.
سفیر عراق افزود : ما انتظار داریم روابط دو جانبه توسعه یابد و تولیدات کشاورزی مازندران برای بازار عراق مهم است .
وی در پایان خواستار برگزاری جلسات فعالان اقتصادی عراق و مازندران شد و ابراز امیدواری نمود با همت استاندار مازندران و اتاق بازرگانی زمینه تقویت روابط تجاری و اقتصادی فراهم گردد.






منبع : پایگاه وزارت کشور 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار