‌رئیس ‌شبکه ‌دامپزشکی ‌شهرستان ‌دالاهو از واکسیناسیون بیش از 6 هزار راس دام سنگین در این شهرستان علیه بیماری های تب برفکی و بروسلوز خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 10 October 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، دکتر صیدمحمد ‌قاسمی‌ در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت:  واکسیناسیون ‌رایگان جمعیت دام سنگین شهرستان دالاهو علیه بیماری های ‌‌بروسلوز ‌و تب‌برفکی به اتمام رسید.  

وی‌ افزود: در راستای‌ مبارزه ‌با بیماری ‌های ‌‌بروسلوز( تب ‌مالت) و تب ‌برفکی ‌تعداد 6 هزار و 149 ‌راس  گاو وگوساله‌‌ در ۹۸‌ روستا‌ علیه ‌این ‌بیماری ها ‌در ‌این ‌شهرستان ‌مایه کوبی شدند.

این مقام مسئول بروسلوز را یکی از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و گفت: مهمترین راه ورود میکروب عامل بروز این بیماری به بدن حیوان از طریق دستگاه گوارش است که به وسیله علوفه آلوده به حیوان سرایت می کند و سبب شیوع بیماری می شود.
رئیس ‌شبکه ‌دامپزشکی ‌شهرستان ‌دالاهو مصرف شیر و لبنیات پاستوریزه و عدم تماس با حیوانات آلوده به تب مالت را از عمده ترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری برشمرد و تصریح کرد: پیشگیری از این بیماری در انسان فقط با کنترل آن در دام میسر است.

دکتر قاسمی همچنین بیماری تب برفکی را یکی از بیماری های ویروسی واگیردار دام های اهلی نظیر گاو و گوساله، گاومیش و گوسفند و بز و نشخوارکنندگان وحشی نظیر آهو، گوزن و کل وحشی بیان کرد.

وی ایجاد پوشش ایمنی در دام های مورد هدف علیه بیماری های مختلف از طریق واکسیناسیون را از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری ها عنوان کرد و افزود: این مرحله از واکسیناسیون با همت شبکه دامپزشکی شهرستان دالاهو و همکاری مراکز مایه کوبی بخش خصوصی در سطح روستاها  و دامدارای های شهرستان انجام شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار