علی‌اشرف آزادی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت:بیش از سه هزار کارت تردد برای عشایر استان کرمانشاه جهت کوچ به مناطق قشلاقی صادر می‌شود.
کد خبر: ۵۰۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 11 October 2017
علی‌اشرف آزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:عشایر این استان سالانه با تولید بالغ بر 10 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار و 500 تن شیر، 600 تن روغن حیوانی و یک هزار و 630 تن  انواع الیاف دامی نقش بسزایی در رونق اقتصادی کرمانشاه دارند.

وی خاطر نشان کرد: روزانه بیش از یک هزار مترمکعب آب آشامیدنی سالم از ابتدای امسال تاکنون به کمک  30 دستگاه کامیون تانکردار جهت مصرف شرب خانوار و دام بین پنج هزار خانوار عشایر توزیع شده است.

آزادی اظهار داشت:با اشاره به اینکه امسال کوچ پاییزه عشایر مصادف شده است با زمان تردد زائران اربعین حسینی ، با هماهنگی مسئولین و دستگاههای مرتبط تمهیدات لازم جهت کوچ عشایر اندیشیده شده است و بر اساس مصوبه جلسه ،عشایر عزیز میتوانند از تاریخ 25 مهرماه لغایت 5 آبان ماه مبادرت به کوچ نمایند تا مشکلی بابت تردد در مسیرهای منتهی به مرز خسروی و مهران نداشته باشند.

وی ابراز داشت:با اشاره به اینکه  کوچ عشایر استان به دو صورت درون‌استانی و برون‌استانی صورت می‌گیرد عمده عشایر استان در مناطق قشلاقی درون استان و استان‌های ایلام و خوزستان مستقر خواهند شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار