گردهمایی 2 روزه مدیران امور اراضی منطقه دو کشور (منطقه زاگرس)با حضور مسئولان و معاونان سازمان امور اراضی کشور و مدیران امور اراضی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، همدان، خوزستان، هرمزگان، کرمان، کردستان، مرکزی و کرمانشاه در شهر تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 21 June 2015

به گزارش خبرنگار تابناک ، مهندس قاسم جعفروند مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در این گردهمایی که در مجتمع شهید کسایی تبریز برگزار شده بود با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی یک میلیون و200هزار اراضی مستعد کشاورزی دارد افزود: به منظور حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی باید از زمینهای کشاورزی به نحو مطلوب استفاده شود و بین مردم نیز این فرهنگ نهادینه شود.

وی افزود: در راستای ترویج حفظ کاربری اراضی ماشین‌های گشت ویژه حفظ کاربری فعالیت دارند و با ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تغییر کاربری بدون مجوز برخورد می‌شود.

مهندس جعفروند با اشاره به اهداف برگزاری گردهمایی دو روزه در تبریز گفت: بررسی چالش‌های موجود در زمینه مدیریت بر عرصه‌های دولتی و کشاورزی، نحوه حفاظت از اراضی ، طرح کاداستر اراضی کشاورزی ، نحوه مدیریت و راه اندازی خط 131 گزارشات مردمی، بررسی تفاهم نامه های امضاء شده فی مابین امور اراضی و بنیادمسکن ، ثبت اسناد و املاک و سازمانهای جهاد کشاورزی در استانها، توسعه باغات در اراضی شیب دار، تعیین تکلیف وضعیت ثبتی ساختمانها و اراضی فاقد سند و سنددار کردن زمین های کشاروزی، بررسی ماده 8 قانون افزایش بهره وری و رفع تداخلات ، راه اندازی گشت های حفظ کاربری ، تقویم و ارزیابی اراضی برای اخذ عوارض ماده 2 قانون ، نحوه اجرای احکام قضایی و بررسی ماده 54 قانون رفع موانع تولید و پیش نویس آیین نامه اجرایی آن از جمله اهداف برگزاری این گردهمایی بود.

مشاور و مدیرکل دفتر ریاست و ارزیابی عملکرد استانها در امور اراضی کشور نیز در این گردهمایی، اصل پیشگیری را در حفاظت از زمین های کشاورزی مقدم بر اعمال قانون و قلع و قمع ساخت و سازها و تغییر کاربری ها دانست.

مهندس سیدنصرالله محقق بهشتی گفت: این نشست فرصت مغتنمی برای تجمیع آرا و ارائه راهکارهای کاربردی، مشارکتی و عملی برای حراست از زمین های کشاورزی است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در برخی استان ها در زمینه تغییر کاربری ها طی دو سال اخیر صورت گرفته است افزود: هماهنگی مطلوبی در این زمینه در این استان ایجاد شده و تداوم این آرامش و ثبات نیازمند همکاری سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های اجرایی با ادارات امور اراضی است.

مهندس محقق بهشتی ادامه داد:سازمان امور اراضی کشور همپای سازمان های جهاد کشاورزی در استانها حمایت لازم از دفاتر امور اراضی و مقابله با تغییر کاربری ها را بیش از گذشته در دستور کار خود قراردهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار