گزارش تابناک تبریز از جلسه شورای اداری استان:(1)
گر در کنار مس سونگون، کارخانه‌ی ذوب احداث نشود، برکات مس سونگون به آذربایجان شرقی نمی‌رسد که باید در این خصوص تدابیری اتخاذ شود.
کد خبر: ۵۰۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 14 October 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت:  ۱۰۰ سال قبل تبریز ۳۰۰ هزار نفر، تهران ۳۵۰ هزار نفر، اصفهان ۸۰ هزار نفر و مشهد ۷۰ هزار نفر جمعیت داشتند، اعلام کرد: الان جمعیت استان البرز دو برابر تبریز است!.
 
وی با بیان‌ این‌که بازار مسقف تبریز نشانگر صنعتی بودن این شهر است، اعلام کرد: این روزها اقتصاد آذربایجان شرقی و برخی واحدهای صنعتی - که قبل انقلاب ایجاد شده‌اند- با مشکل مواجه هستند.
 
حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: اگر در کنار مس سونگون، کارخانه‌ی ذوب احداث نشود، برکات مس سونگون به آذربایجان شرقی نمی‌رسد که باید در این خصوص تدابیری اتخاذ شود.

آل هاشم ادامه داد: زمانی دانشگاه تبریز اولین و یا دومین دانشگاه کشور بود ولی به نظر می‌رد کم کم این جایگاه را از دست می‌دهد باید از این دانشگاه بزرگ حمایت شود.

وی بابیان اینکه اگر قیام  29 بهمن سال 1365 تبریز نبود معلوم نبود انقلاب اسلامی ایران در سال 57 به پیروزی برسد، اضافه کرد: به قول یکی از نویسندگان بزرگ، تبریز شهری است که به ایران همه چیز داده ولی  چیزی از آن نگرفته است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: تبریز 2018 متعلق به نظام و آبروی نظام است و هر چه زودتر باید مسئولان برای استقبال هرچه بهتر از این رویداد آستین‌ها را بالا بزنند و ظرفیت‌های تبریز و آذربایجان را به رخ گردشگرانی که مراجعه می‌کنند بکشند.

 این مسئول با بیان اینکه امروز در باکو برج آذربایجان به عنوان بزرگترین برج نیا درست می‌شود، افزود: این در حالی است که راه آهن میانه - تبریز ما را که باید 10 سال پیش افتتاح می‌کردند می خواهند یک سال بعد تا بستان‌آباد برسانند! 

آل هاشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: درخواست داریم به بحث دریاچه ارومیه عنایت ویژه داشته باشید؛ مسئولان تاکنون تلاش‌های زیادی کرده‌اند اما نیاز به عزم ملی داریم، چرا که خشکی دریاچه ارومیه فاجعه‌ای است که مردم آذربایجان و کل کشور را تهدید می‌کند.

وی همچنین بر لزوم تکمیل اتوبان مرند- تبریز- بازرگان و به سرانجام رسیدن این پروژه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مردم قهرمان آذربایجان همیشه همراه نظام و پیرو مقام معظم رهبری و تدابیر امان راحل بودند و نیروهای مسلح ما در دوران مقدس شهدای گرانقدری چون باکری ها را تقدیم نموده اند.

وی همچنین سخنرانی رئیس جمهورمان در اجلاس سازمان ملل را بسیار مناسب و سنجیده دانست. 
 
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: آمادگی ملت ایران و نیروهای مسلح برای پاسخگویی به سخنان بی‌ربط ترامپ را اعلام می‌کنم.
 
وی با بیان‌ این‌که از دشمن هراس نداریم، صریح کرد: هر جا که تهدیدات بیشتر می‌شود، همه‌ی سلیقه‌ها متحدتر شده و با موضع واحد و رهبر واحد در مقابل دشمن می‌ایستند. ما شیشه‌ای هستیم که از شکستن هراس نداریم.

آل هاشم با اشاره به سخنان نابخردانه ترامپ که نظام اسلامی را مورد هدف و نهادهای قانونی از جمله سپاه را مورد تحریم قرار دادند، افزود: بعد از پیروی انقلاب نشان دادیم که هر جا تهدید بیشتر بوده انسجام و وحدت داخلی بین نیروهای نظام و سلایق مختلف بیشتر شده است.

این مسئول از اظهارات بجای ریاست جمهوری در اجلاس اخیر سازمان ملل تشکر و تصرح کرد: آمادگی ملت را برای پاسخگویی به سخنان بی ربط ترامپ اعلام می‌کنیم؛ همه سلایق در مورد حرف‌های ترامپ موضع گرفته‌اند و هیچ هراسی از این اظهارات سخیف نداریم.


 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:
اگر انسجام میان گروه‌های مختلف نبود کشور ما تکه تکه شده بود/نباید به هر بهانه‌ای در مقابل هم بایستیم/ انتقاد از معاون اول رئیس‌جمهور
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: اگر انسجام میان گروه‌های مختلف نبود کشور ما تکه تکه شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود پزشکیان عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: اظهارات نابخردانه و سخیف ترامپ، ما و کشور ما را به وحدت، انسجام و همدلی بیشتر سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن ایران مستقل و آزاد را نمی‌خواهد، افزود: باید از اختلافاتی که ایجاد شده دست برداریم و در برابر دشمن با صدای واحد بایستیم و کشور را آنطور که برازنده اسلام و مسلمین است آباد کنیم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با ابراز گلایه از تاخیر یک ساعته معاون اول رئیس جمهور و همراهانش در حضور در جلسه شورای اداری استان، خاطرنشان کرد: باید این عادت را به هر طریق در میان مدیران از بین ببریم چرا که شخصیت همه محترم است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضرت علی(ع) به دو مسئله تقوای خدا و نظم در امور بسیار تاکید داشتند، اذعان داشت: وحدت از نماز شب و روز ارزش بیشتری دارد و این انسجام ماست که می‌تواند ترامپ و دوستانش را سر جایش بنشاند؛ پس نباید به هر بهانه‌ای در مقابل هم بایستیم و برای هم پرونده‌سازی کنیم.

پزشکیان بر سه اصل علم، مشارکت و ایمان در اداره امور کشور تاکید کرد و گفت: با تکیه بر این سه اصل کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد.

وی در عین حال خاطرنشان ساخت: سال آینده تبریز 2018 را در پیش داریم؛ ما از همه مدیران می‌خواهیم طوری از این رویداد استقبال کنند که برازنده تبریز، آذربایجان و ایران باشد؛ دولت باید با تمام وجود برای عرضه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشورما و باور ما تلاش کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار