مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: تمهیدات لازم برای کوچ عشایر استان کرمانشاه در زمان تردد زائران اربعین اندیشیده شده است.
کد خبر: ۵۰۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 15 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،علی‌اشرف آزادی با بیان اینکه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای کوچ پاییزه عشایر استان انجام شده است، اظهار داشت: در این راستا برای سهولت در تردد عشایر استان کرمانشاه بیش از 3 هزار کارت تردد صادر می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه به تردد زائران اربعین از مرز خسروی اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای کوچ عشایر در زمان تردد زائران اربعین اندیشیده شده و عشایر می‌توانند از تاریخ 25 مهرماه تا 5 آبان ماه اقدام به کوچ کرده تا مشکلی برای تردد در مسیرهای منتهی به مرز خسروی و مهران نداشته باشند.

آزادی با اشاره به نقش عشایر استان کرمانشاه در رونق اقتصادی استان، بیان کرد: تولید بالغ بر 10 هزار تن گوشت قرمز، 24 هزار و 500 تن شیر، 600 تن روغن حیوانی و یک هزار و 630 تن  انواع الیاف دامی از جمله تولیدات عشایر استان کرمانشاه است.

وی از آبرسانی روزانه بیش از هزار مترمکعب آب آشامیدنی از ابتدای امسال تاکنون برای عشایر استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون با استفاده از 30 دستگاه کامیون تانکردار آب شرب مصرفی عشایر و دامهای آنان بین پنج هزار خانوار عشایری توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه  کوچ عشایر استان به دو صورت درون‌استانی و برون‌استانی صورت می‌گیرد، گفت: بیشتر عشایر استان در مناطق قشلاقی درون استان و استان‌های ایلام و خوزستان مستقر خواهند شد.

آزادی افزود: مسئولان استان کرمانشاه و استان‌های ایلام و خوزستان خدمات رفاهی، بهداشتی، آموزشی و مسائل امنیتی عشایر در مسیرهای کوچ و مناطق گرمسیری را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه برای استقرار عشایر در مناطق مرزی با هماهنگی ارگان‌های نظامی بیش از سه هزار کارت تردد ویژه مناطق مرزی برای عشایر صادر خواهد شد، اظهار کرد: عشایر استان 
کرمانشاه در کوچ پاییزه مسافتی بین 15 تا 700 کیلومتر را در مدت 45 روز طی کرده تا به محل قشلاقی استقرار خود برسند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار