کد خبر: ۵۱۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ 24 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»با حضور جمعی از مسئولین و کتابداران شهرستان جلسه دبیرخانه جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد.
سید رضا آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  در ابتدای این جلسه  گفت:  متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است  و کتابخوانی هنوز به فرهنگ تبدیل نشده و با این مسئله بسیار فاصله داریم.
آقایی ادامه داد: خوشبختانه  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیتهای خوبی را در حوزه کتاب آغاز نموده است . «پایتخت کتاب» ، « جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب» و « تجلیل از فعالان کتاب و کتاب خوانی» از جمله اقداماتی بوده است که در زمینه فرهنگ سازی کتابخوانی انجام شده است.
وی افزود: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، طرحی است که به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه، در سطح روستاها و عشایر سراسر کشور برگزار می‌شود.
در  ادامه پس از بحث و تبادل نظر اعضا مصوب شد جلسه ای با حضور مسئولین کتابخانه های روستایی، دهیاران و شهرستان برگزار شود و همچنین طرح های ارسالی به دبیرخانه  جشنواره در مهریز داوری شده، به برگزیدگان جوایزی اهداء شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار