همه ساله با فرا رسیدن ایام اربعین ،استان ایلام شاهد خیل عظیمی از عاشقان حسینی است که برای زیارت معشوق خویش دست از پا نشناخته واز طریق دورازه عتبات عالیات روانه كوي يار مي شوند .
کد خبر: ۵۲۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 15 November 2017
تابناک ایلام مجتبی قیطاسی:: همه ساله با فرا رسیدن ایام اربعین ،استان ایلام شاهد خیل عظیمی از عاشقان  حسینی است که برای زیارت معشوق خویش دست از پا نشناخته واز طریق دورازه عتبات عالیات روانه كوي يار مي شوند .
 
در این راهپیمایی عظیم ،هر کسی با کاروان و یا به‌صورت انفرادی راهی سفر کربلامی شود . أما در این بين هستند کسانی که شرایط جسمانی متفاوتی دارند، آنها که با پای دل ،در مسير ديدار عشق پا نهاده اند.
 
جلوه و تبلور عيني دلدادگي و عشق را به خوبی می‌توان در مشارکت معلولین از شهرها و روستاها و از کشورهای مختلف مشاهده کرد.
 
 نابینایان، کم بینایان، ناشنوایان و کم شنوایان، آسیب‌مندان جسمی ـ حرکتی و حتی ذهني پا به پاي ديگران و حتي پيشگامتر از آنان ،پيشقراول كاروان عشق شده اند تا همپا و همنوا با كاروان زخم ديدگاه كربلا حرم يار را به آغوش كشند
 
درزمان  راهپیمایی اربعین فقط کافیست بر روی پل زائر شهر مهران ،حتی اگر هم  برای توقفی کوتاه شده در گوشه برای خود خلوت گزینی  وبا چشمهای غبار گرفته از خاک پای زائرین آقا ابا عبدالله الحسین  به زواری نظاره گر شوی  که محدودیت هایی دارند.اما نه روحی و معنوی بلکه جسمی ؛جسمی که برای بعضی از انها حتی نتوانست  مانع قدم گذاردن، پای  دلشان  در این راه شود.
 
 و بودند کسانی که چشم سرشان نمیدید اما وصف آنها  از مسیر اربعین این چنین به ما آموخت که چشم دل از چشم سر بیناتر است ،در این مواقع میتوان به این  درک رسید که چشم دل بسیار قدرتمند از چشم کور دلانی است که می بینند و اما نمیفهمند .
 
در این مسیر ویلچر سوار هایی نیز بودند که حکایت ها با خود داشتند، از سختی و دوری راه ، تا مشکلات معلولیت ...اما اکیپ های بودند  که حرف زبان دلشان  را می شنیدند و  برای رفع مشکلاتشان تلاش می کردند.   
 
آری مددکاران  بهزیستی، که عصای دست نابینایان ، رابط ناشنوایان و سکاندارو راهنمای  ویلچر سواران معلول ، سالمند و کودکان بودند.
 
در این میان تیم  اورژانس اجتماعی بهزیستی که وظیفه اشان مددکاری و مشاوره در امور فوریت است ولی درمسیر های منتهی به مرز مهران  ،نیروهایش علاوه بر ارائه خدمات مددکاری، با دلی پر از محبت در راستای  رفاه حال زوار به حمل و نقل سالمند، معلول، ناتوان و کودکان نیز  می پرداختند.
 
امسال بهزیستی استان با ارائه خدمات متنوع در مسیر پیاده روی اربعین وظیفه  خودرا نسبت به رفاه حال زائرین معلول ، سالمند و جامعه هدف ایفا نمود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار