کد خبر: ۵۲۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 26 November 2017
به گزارش «تابناک یزد» مدیر کل دامپزشکی استان یزد به منظور نظارت بر روند بهسازی کشتارگاه دام شهرستان بهاباد از این کشتارگاه بازدید كرد .

 دکتر «علی‌اکبر حدادزاده» در اين بازديد تصريح كرد: کشتارگاه سنتی دام شهرستان بهاباد با ظرفیت ماهانه 300 راس کشتار دام سبک و سنگین در زمینی به مساحت يك‌هزار مترمربع بنا شده که به دلیل نداشتن امکانات لازم جهت پیش سردگذاری از مرداد ماه امسال در دست تعمیر و بهسازی است .

وي با اشاره به اهمیت پیش سردگذاری، تصریح کرد: به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع انواع بیماری‌های دامی و مشترک، به وي‍ژه بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو اجرای پیش سردگذاری لاشه‌های دام ضروری است كه در همین راستا طرح پیش سردگذاری لاشه‌ها در تمامی کشتارگاه‌های استان یزد اجرایی شده است .

این مقام مسئول در اين باره افزود: کشتارگاه به عنوان یکی از مراکز مهم استحصال گوشت دارای اهمیت بسزایی است، به همین دلیل بازرسان بهداشتی دامپزشکی با نظارت بر فرایند تولید در کشتارگاه‌های دام و طیور مانع از ورود مواد غذایی آلوده به سبد غذایی مردم می‌شوند .

حدادزاده در پایان تصریح کرد: تهیه گوشت از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و توجه به مهر و لیبل دامپزشکی ضامن تامین سلامت مصرف‌کننندگان است بنابر این به شهروندان توصیه می‌شود از ذبح غیر مجاز دام و خرید گوشت کشتار شده در محل خارج از کشتارگاه جدا خودداری كنند.

گفتني است؛ طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کشتارگاه مذکور تا دی ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار