سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود گفت رئیس جمهور ترامپ به مجلس سنا توجه دارد و قصد دارد تا یک هدیه بزرگ کریسمس رابه مردم آمریکا در رابطه با کاهش قابل توجه مالیات‌ها بدهد.
کد خبر: ۵۳۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 28 November 2017
به گزارش تابناک : سارا هاکبی سندرز Sarah Huckabee Sanders سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود گفت:رئیس جمهور ترامپ به مجلس سنا توجه دارد و قصد دارد تا یک هدیه بزرگ کریسمس رابه مردم آمریکا در رابطه با کاهش قابل توجه مالیات ها بدهد. در این رابطه رئیس جمهور روز چهارشنبه راهی میسوری خواهد شد. سخنرانی وی درباره ضرورت کاهش مالیات ها خواهد بود.

نرخ بیکاری به پایین ترین حد خود در هفده سال اخیر رسیده است. ما شاهد افزایش دستمزد ها هستیم. شاخص بازار سهام در بالاترین حد خود قرار دارد و خوش بینی در بالاترین حد خود قرار دارد. تصور کنید که اگر این طرح (طرح کاهش مالیات ها) تصویب شود چه می تواند روی دهد. به نظرم این موضوع در آستانه کریسمس همه ما را شگفت زده خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا میک مولوینی ریاست سازمان حمایت مالی از مصرف کنندگان قرار دارد و یا اینکه لندرا انگلیش Leandra English همچنان کفیل ریاست این سازمان را در اختیار دارد، گفت:آقای مولوینی ریاست این سازمان را برعهده گرفته است. او همکاری کاملی با کارکنان دارد. او امروز صبح و در روز نخست در سازمان تحت ریاستش حاضر شد و کار خود را به خوبی آغاز کرد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار که پرسید:وی چگونه توانست مسئوولیت این سازمان را برعهده بگیرد، گفت:به نظرم حدود قانونی به خوبی این موضوع را به طور شفاف نشان میدهد که چه فردی ریاست این سازمان را برعهده دارد. هم او و هم کاخ سفید و اعضای شورای عمومی سازمان حمایت مالی از مصرف کنندگان که لیندرا انگلیش آن ها را منصوب کرده است اعلام کرده اند که مولوینی از وجاهت قانونی برای حضور در آنجا برخوردار است و آن ها به مولوینی خدمات لازم را ارائه کردند. ما با آن ها موافق هستیم و از اطمینان لازم برای حرکت به جلو برخورداریم.

سندرز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:چرا لیندرا انگلیش نباید به کار خود ادامه می داد، گفت:او مدیر رئیس این سازمان بود. ظرفیت قانونی وی تنها در آن حد بود. او رئیس نبود.

وی در ادامه در پاسخ به سوال این خبرنگار که پرسید:آیا کاخ سفید با نظر آقای مولوینی که ریاست بر این سازمان را یک موضوع خنده آور خوانده بود، موافق است، گفت:به این موضوع توجه کنید که ما در گذشته شاهد اقدامات روسای پیشین این سازمان بودیم. این روسا در زمان دولت های پیشین آمریکا بر این سازمان ریاست داشته اند. بیشتر آن ها تلاش داشته اند که ماجراجویی ها و مقاصد سیاسی خود را دنبال کنند. هدف آن ها حفاظت از حقوق مصرف کنندگان آمریکایی نبوده است. این در حالیست که هدف این سازمان حفاظت از حقوق مصرف کنندگان آمریکایی است. هدف ما این است که این موضوع بار دیگر تضمین شود و ما این هدف را محقق سازیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا رئیس جمهور ترامپ همچنان صحت ویدئوی هالیوود را که وی به خاطر آن در زمان انتخابات عذرخواهی کرد، قبول دارد، گفت:رئیس جمهور به این موضوع پاسخ داده است. درباره این موضوع طرح دعوای قانونی ارائه شده است. مطمئنا به این موضوع در زمان انتخابات با توجه به حمایت قابل توجه از رئیس جمهور پاسخ داده شده است. در حقیقت وی هم اکنون و امروز در کاخ سفید حضور دارد. او به خوبی مواضع خود را در آن زمان و به طور شفاف اعلام کرده است و مردم آمریکا هم از وی حمایت کرده اند.

سندرز در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید:آیا رئیس جمهور همچنان صحت ویدئوی منتشر شده هالیوود را قبول دارد. همانطور که می دانید وی در دوران مبارزات انتخاباتی از این موضوع عذرخواهی کرده است، گفت:موضع رئیس جمهور در این رابطه تغییر پیدا نکرده است. آنچه که رئیس جمهور آن را زیر سوال برده است به گزارش رسانه ها در رابطه با صحت این موضوع مربوط می شود.

سندرز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا شما با این موضوع که دادگاه ها قصد دارند که درباره این موضوع که کدام فرد ریاست سازمان حمایت مالی از مصرف کنندگان را بر عهده دارد رای بدهند، موافق هستید، گفت:ما از این موضوع که دعوا های قانونی ارائه شده است، آگاهیم. اما ما همچنین می دانیم که قوانین در این رابطه بسیار شفاف هستند. آقای مولوینی از طرف شورای کارکنان و همچنین وزارت دادگستری به عنوان ریاست این سازمان انتخاب شده است. همانطور که پیشتر گفتم شورای کارکنان سازمان حمایت مالی از مصرف کنندگان که از طرف لیندرا انگلیش انتخاب شده اند با این موضوع موافقت کرده اند. همه آن ها کاملا با این موضوع موافقند که وی رئیس این سازمان است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید:سازمان حمایت مالی از مصرف کنندگان در زمان ریاست آقای مولوینی چگونه اداره خواهد شد، گفت:بسیار بهتر از آنچه که در گذشته بوده است، اداره خواهد شد.

وی افزود:در وهله نخست ما الویتی برای ماجراجویی های سیاسی قائل نیستیم. ما به دنبال حمایت از حقوق مصرف کنندگان هستیم. این سازمان برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان ایجاد شده است.

سندرز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:در رابطه با مبارزات انتخاباتی سنا در آلاباما آیا رئیس جمهور ترامپ برنامه ای برای حمایت از روی مور در این مبارزات انتخاباتی دارد، گفت:رئیس جمهور در حال حاضر برنامه ای برای سفر به آلاباما ندارد. برنامه کاری وی به گونه ای است که اجازه حضور وی در آنجا را چه حالا و چه در روز انتخابات نمی دهد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید:در اواخر هفته رئیس جمهور مطالبی در توئیتر درباره این رقابت انتخاباتی در توئیترش نوشت. آیا رئیس جمهور برنامه ای برای مقابله با مبارزات انتخاباتی نامزد های دمکرات در آلاباما و از جمله آقای داگ جونز در نظر دارد، گفت:من قصد ندارم که از این تریبون به نفع و یا ضد فردی صحبت کنم. من از این فرصت هرگز استفاده نکرده ام. اما من می توانم به شما بگویم که رئیس جمهور از افرادی که از طرح های وی حمایت می کنند می خواهد تا تصمیمی بگیرند که آمریکایی به مکانی بهتر بدل شود و سیستم آموزشی ما بهبود پیدا کند. اقتصاد ما رشد پیدا کند. مبارزه با داعش ادامه پیدا کند. رشد اقتصادی ادامه پیدا کند. این ها همه اولویت های رئیس جمهور هستند. هر فردی که بر سر کار آید و از این موضوع حمایت کند اولویت ما وی خواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:چرا رئیس جمهور ترامپ در پیام توئیتری خود سناتور وارن را فردی نژاد پرست خطاب کرده است، آیا این اقدام وی اقدامی تهاجمی نیست، گفت:به نظرم آنچه که بیشتر مردم آمریکا آن ها را اقدامی تهاجمی می یابند این است که سناتور وارن به دنبال دامن زدن به این مسائل برای رسیدن اهدافش است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید:نظر شما درباره پاسخ سناتور وارن چیست، گفت:به نظرم اظهارات وی مضحک است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید:چرا رئیس جمهور این اظهارات را درباره سناتور وارن در سخنرانی خود برای افرادی که در جنگ جهانی دوم حضور داشتند بیان داشته است. این موضوع سبب می شود که برخی معتقد باشند که رئیس جمهور شایستگی لازم را ندارد، نظر شما چیست، گفت:به نظرم رئیس جمهور ارزش و احترام زیادی برای این افراد قائل است، زیرا او آن ها را به کاخ سفید دعوت کرده است و زمانی را درکنار آن ها سپری کرده است. او به آن ها احترام گذاشته است. به نظرم وی به روش های مختلف به این افراد احترام گذاشته است. او آن ها را به کاخ سفید دعوت کرده است. با آن ها دیدار کرده است. او همچنین همیشه نقش تاریخی را که آن ها سال ها پیش ایفا کرده اند، یادآور شده است.

سندرز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:چرا رئیس جمهور در این سخنرانی از الفاظ نژادپرستانه استفاده کرده است و آن را اقدامی مناسب می داند، گفت:تصور نمی کنم که این اقدامی مناسب باشد که وی و یا هر فرد دیگری از الفاظ نژاد پرستانه استفاده کند. من گفتم که این موضوع مناسبی نیست و قصد رئیس جمهور این نبوده است. به نظرم سناتور وارن زمانی که وی درباره موضوعی دروغ گفت: تا در جهت پیشبرد اهدافش حرکت کند، اقدامی تهاجمی را انجام داد. من تعجب می کنم که چرا هیچ فردی درباره این موضوع سوالی نمی پرسد. این موضوع کاملا فراموش شده است.

سندرز در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:در رابطه با موضوع سوریه، رئیس جمهور ترامپ در تماس تلفنی خود را رئیس جمهور اردوغان به وی اعلام کرد که آمریکا از کرد ها دیگر حمایت نمی کند. آیا این نمی تواند موضوعی نگران کننده باشد، زیرا آن ها یکی از شرکای آمریکا ضد داعش بوده اند، گفت:نه، به این موضوع توجه کنید زمانی که ما شاهد برد در جنگ خود مقابل با داعش بودیم برنامه ما این بود که حمایت خود از برخی از گروه های خاص را کاهش دهیم. حالا ما می توانیم ارسال تسلیحات را برای برخی گروه های خاص متوقف کنیم. این به معنای آن نیست که ما تمام حمایت خود را از برخی گروه های خاص برداریم. این تمامی هدف بوده است. هدف کمک به شکست داعش و ایجاد پیشرفت زیاد در جبهه های مختلف بوده است. هر زمانی که این موضوع تحقق پیدا کرده است، این بخشی از برنامه بوده است و تغییری پیدا نکرده است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار که پرسید:آیا سیاست کاخ سفید درباره اینکه اسد باید برود تغییر پیدا کرده است یا اینکه سیاست شما محدود کردن وی است، گفت:ما هیچ تغییری در سیاست خود در این رابطه انجام نداده ایم.

سارا هاکبی سندرز سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:موضع رسمی درباره اسد چیست آیا او باید بماند و یا اینکه برود، گفت:همانطور که پیشتر گفتم ما هیچگونه تغییری در رابطه با تصمیمی که پیشتر در این رابطه گرفته ایم نداشته ایم و چیز جدیدی وجود ندارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا کاخ سفید معتقد بود که لندرا انگلیش برای تصدی ریاست سازمان حمایت مالی از مصرف کنندگان فرد مناسبی نبوده است، گفت:ما معتقدیم که آقای مولوینی در حال حاضر بهترین فرد برای هدایت آن سازمان است. این دلیل حضور وی در آنجا است.

سندرز در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار که پرسید:چرا رئیس جمهور ترامپ مخالف حضور لندرا انگلیش در ریاست سازمان حمایت مالی از مصرف کنندگان است، گفت:من نمی خواهم که مطلبی ضد وی بگویم. ما خواهان آن هستیم که آقای مولوینی این سازمان را هدایت کند. این تصمیمی است که رئیس جمهور اجازه آن را داده است. او این تصمیم را گرفته است و از اختیار قانونی برای انجام این کار برخوردار است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:تصمیم رئیس جمهور ترامپ برای انتصاب سام براونبک Sam Brownback به عنوان سفیر آزادی مذاهب آمریکا در مجلس سنا به مانع برخورده است، چه اقداماتی برای مقابله با این موضوع در نظر دارید، گفت:من هم اکنون اطلاعاتی در رابطه با اعلام فرد مورد نظر برای این منصب در اختیار ندارم. اگر اتفاق جدیدی روی دهد، مطمئنا شما را در جریان آن قرار خواهم داد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال همین خبرنگار که پرسید:در رابطه با انتصاب آقای مولوینی به ریاست سازمان حمایت مالی مصرف کنندگان، به نظر می رسد که این اقدام بر اساس قوانین انجام نپذیرفته است، گفت:رئیس جمهور تصمیم گرفته است و می داند که آقای مولوینی مناسب ترین فرد برای تصدی این مقام است. او این تصمیم را گرفته است.

سندرز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:آیا سازمان حمایت مالی از مصرف کنندگان به اصلاحات نیاز ندارد؛ آیا با توجه با انتخاب آقای مولوینی به ریاست این سازمان کاخ سفید به این موضوع به منزله فرصتی برای اصلاحات در این سازمان نمی نگرد، گفت:امروز روز نخست ریاست آقای مولوینی بر این سازمان است. ما نمی خواهیم که سیاست های جدیدی را اعمال کنیم. هر زمانی که ما این کار انجام دهیم شما را در جریان آن قرار خواهیم داد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه درباره سیاست مهاجرتی آمریکا گفت:ما خواهان مشاهده اصلاحات در بخش مهاجرتی که موضوع داکا را در بر بگیرد، هستیم. ما پیشتر هم اولویت زیادی برای این موضوع قائل شده ایم. ما امیدواریم که دمکرات ها در ایجاد اصلاحات در بخش مهاجرت همکاری لازم را داشته باشند. ما طرح های خود را ارائه کرده ایم، رئیس جمهور دیدار هایی فردا با برخی از اعضای کنگره خواهد داشت. در زمان لازم در این رابطه اطلاع رسانی خواهیم داشت.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:مصرف کنندگان در آمریکا از اینکه فردی، چون آقای مولوینی ریاست سازمان حمایت مالی از مصرف کنندگان را برعهده گرفته است، نگرانند، چگونه می خواهید نگرانی آن ها را برطرف کنید، گفت:به نظرم مصرف کنندگان باید از اینکه فردی برسر کار آمده که حقیقتا می خواهد برای آن ها و نه برای ماجراجویی های سیاسی مبارزه کند، خوشحال باشند. ما در زمان دولت های پیشین آمریکا شاهد این موضوع بوده ایم. ما شاهد تغییرات در زمان تصدی گری آقای مولوینی خواهیم بود.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:زنان زیادی سناتور ال فرانکن را به تعرض جنسی متهم کرده اند. او حتی اعلام کرده است که ممکن است که زنان بیشتری مدعی این موضوع شوند. آیا رئیس جمهور نمی خواهد درباره وی اظهار نظری داشته باشد و او اقدامات وی را محکوم کند؟ گفت:نه، به این موضوع توجه داشته باشید که رئیس جمهور نمی خواهد وارد هر موضوعی شود. هر روز و ما شاهد این موضوع هستیم که افرادی از رسانه ها، از هالیوود و از اعضای کنگره متهم به تعرض جنسی می شوند. این موضوع باید از مسیر خودش بررسی شود. سناتور فرانکن خودش باید نخستین فردی باشد که به این موضوع پاسخگو باشد. رئیس جمهور نباید که به تمامی این موضوعات پاسخگو باشد. باید برای حل و فصل این موضوع روالی باشد و ما می خواهیم مطمئن باشیم که این مراحل طی و کامل شوند.

سندرز در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید:آیا معتقدید که، چون رئیس جمهور ترامپ به این مقام انتخاب شده است، اتهامات زنانی که وی را در گذشته به تعرض جنسی متهم کرده اند، نادرست است، گفت:به نظرم رئیس جمهور در این رابطه بسیار شفاف بوده است. او تمامی آن اتهامات را رد کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:شما اعلام کردید که سازمان حمایت مالی از مصرف کنندگان در مواردی توجهی به مصرف کنندگان نداشته است آیا شما می توانید این موارد را به اختصار نام ببرید، گفت:ما فهرستی در این رابطه در اختیار داریم. من خوشحال می شوم که در کنفرانس خبری فردا این فهرست را در اختیار شما قرار دهم. من این کار را انجام خواهد داد. در حال حاضر این فهرست را در اختیار ندارم. من موضوعات مختلفی را در این رابطه مطالعه کرده ام. من خوشحال می شوم که آن را برای شما و پس از کنفرانس خبری فردا فراهم کنم.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید:در پایان هفته رئیس جمهور به موضوع شبکه سی ان ان اشاره ای داشت. امروز او مطلبی را در توئیتر خود درباره سی ان ان منتشر کرد. آیا رئیس جمهور در گفتگو هایی که با روپرت مورداک Rupert Murdoch داشته است موضوع سی ان ان و ادغام شرکت های ای تی اند تی AT&T و تایم وارنر Time Warner را مطرح کرده است، گفت:من از این موضوع آگاه نیستم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دیدار آتی ترامپ با شماری از اعضای کنگره درباره موضوع مالیات ها گفت:من قصد ندارم که درباره این دیدار هیچ پیش داوری داشته باشم. اگر رئیس جمهور بتواند به هرکدام از دمکرات ها برای حمایت از موضوع اصلاح مالیات ها به توافق برسد این موضوعی است که ما مطمئنا از آن استقبال و حمایت می کنیم.






منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: کاخ سفید ، سارا سندرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار