یک متخصص داخلی گفت: پیشگیری از دیابت و فشارخون یکی از مزایای مهم روزه داری است.
کد خبر: ۵۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 26 June 2015

به گزارش سایت پیام پزشکی، مریم قوامیاظهار کرد: قندمنبع اصلی انرژیبدنبه حساب می آیدکه در کبد و عضلات ذخیره شده و بعد از هشت تا 12 ساعت گرسنگی این ذخایر به پایان می رسد.

وی ادامه داد: بعد از اتمام ذخایر قندی، چربی ها به عنوان دومین منبع انرژی توسط سلول های بدن مورد استفاده قرار می گیرند که نتیجه حاصل از آن کاهش وزن و پیشگیری از بیماریهایی چون دیابت و فشار خون است، که این عمل با روزه داری ممکن می شود.

این پزشک، کند شدن ضربان قلب، پیشگیری از نقرس، تنظیم دستگاه گوارش، کاهش چربی های بد خون، کاهش حرارت بدن و تقلیل متابولیسم را از مزایای روزه داری برشمرد.

وی اضافه کرد: روزه داری با استراحت دادن به سلول ها بر وضعیت سوخت و ساز بدن و غلظت هورمون ها تأثیر گذاشته و اجازه می دهد که بدن به کمک کلیه ‏ها و کبد، سموم زاید را دفع کند. ‏

قوامی گفت: ‎با روزه داری روی زبان را ‏یک لایه زرد،‎ ‎سفید و یا ‏‎خاکستری‎ ‎می پوشاند که وجود این لایه نشان دهنده انجام عمل سم زدایی است و با اتمام سم زدایی ‏این لایه از بین می رود.‏

وی با تاکید بر نقش روزه در سلامت روان، افزود: روزه از اضطراب، ترس و هیجانات روحی و روانی جلوگیری کرده و باعث تعادل و سلامت روح و روان می شود.

قوامی خاطر نشان کرد: روزه تمرینی است برای زندگی سالم و در ترک عادات غلط و مضر مثل کشیدن سیگار و پرخوری بسیار موثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار