فرماندار گیلانغرب با بیان اینکه این شهرستان پس از زلزله به شرایط عادی بازگشته است، گفت: کار ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۵۳۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 29 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فرهاد همتی اظهار کرد: وضعیت شهرستان گیلانغرب به شرایط عادی بازگشته و مدارس و ادارات کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کار آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله زده از روز هفتم بعد از زلزله در روستاها آغاز شد، افزود: بازسازی روستاهایی که بیشترین خسارت را دیده بودند در اولویت قرار داشت.

فرماندار گیلانغرب از ارزیابی بیش از هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی هم در این شهر خبر داد و عنوان کرد: کار ارزیابی واحدهای باقی مانده نیز تا پایان هفته انجام خواهد شد.

همتی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که از شش هزار واحد مسکونی آسیب دیده شهری حدود 15 درصد آنها نیازمند تخریب و بازسازی باشد.

به گفته این مسئول، پیش بینی می‌شود در مناطق روستایی نیز حدود 3700 واحد نیازمند بازسازی باشد.

وی با بیان اینکه فقط برای مناطق روستایی به حدود 3700 کانکس نیاز داریم، تصریح کرد: در حوزه شهر هنوز آمار نهایی مشخص نشده است.

فرماندار گیلانغرب گفت: تاکنون 63 کانکس وارد این شهرستان شده و در روستاها که در اولویت هستند نصب شده است.

همتی با بیان اینکه قرار نیست پولی بابت کانکس از مردم اخذ شود، یادآوری کرد: کانکس مجزای از تسهیلات و کمک‌های بلاعوضی است که به زلزله زدگان داده می‌شود.

وی اظهار کرد: همه کانکس‌ها 16 متری و مثل هم هستند و قرار است از طریق قراردادی که بین بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم منعقد شده تامین شوند.

فرماندار گیلانغرب در خصوص اسکان اضطراری زلزله زدگان این شهرستان نیز از توزیع حدود چهار هزار تخته چادر خبر داد که دو هزار تخته آن مربوط به روستاها بوده است.

همتی بیان کرد: در بحث مراکز آموزشی و مدارس هم حدود 15 مدرسه ما که عمدتا روستایی و تک کلاسه هستند باید بازسازی شود که تامین کانکس برای این مدارس نیز در دستور کار است.

به گفته این مسئول، بانک‌های بخش خصوصی و خیرین نیز برای بازسازی مدارس آسیب دیده اعلام آمادگی کرده اند.

وی با بیان اینکه مشکلی در بحث سرویس‌های بهداشتی و پسماندهای زباله در گیلانغرب نداریم، گفت: مشکل کدورت آب گیلانغرب نیز به طور کامل رفع شده است. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار