مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان حفر۴۰چاه غیرمجاز در حریم آب شرب روستاها را عامل اصلی افت فشار آب شرب در روستاها دانست.
کد خبر: ۵۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 26 June 2015
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان با ابرازنگرانی از وضعیت آب شرب روستاها، گفت: 40 چاه غیرمجاز در حریم آب شرب روستاها حفر شده به‌طوری‌که شاهد افت آب شرب روستاها هستیم.

به گزارش ايسنا، "کمال حسنی" در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان، اظهار کرد: باید مدیریت یکپارچه آب در استان انجام شود چرا که اگر در عمل برنامه‌ریزی نشود وضعیت روزبه‌روز بدتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با وجود کنترل‌های جهادکشاورزی همچنان کشت دوم در شهرستان صورت گرفته است، تاکید کرد: همچنین در حفر چاه‌های غیرمجاز در خانه باغ‌های همدان هیچ گونه نظارتی وجود ندارد.

حسنی خواستار احیای تالاب‌ها و رودخانه‌ها و تعادل‌بخشی بین منابع و مصرف آب شد و بیان کرد: کارهای مشارکتی و فرهنگی در زمینه آب بسیار کمرنگ است به‌طوری‌که حتی برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدتی برای این مسأله وجود ندارد و فرهنگ‌سازی و مشارکت مردمی دچار خلاء شده است.

کاهش کشت دوم در مزارع شهرستان همدان

مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان نیز از کاهش کشت دوم در مزارع شهرستان خبرداد و گفت: تا کنون 2 هزار و 200 هکتار از ارضی آبی مناطقی که کشت دوم انجام می‌گرفت کاهش یافت.

"جواد رشیدی" با بیان اینکه در زمینه حفاظت از منابع آبی پیشگیری کمرنگ شده است، افزود: منابع طبیعی یکی از ارکان حفظ منابع آبی و آبخیزداری در منطقه است درحالی‌که امروز منابع طبیعی را به لحاظ توسعه بای‌کد کرده‌ایم.

وی با تاکید بر آمادگی منابع طبیعی در زمینه حفظ نزولات آسمانی، ادامه داد: در مسائل آبخیزداری و آبخوان‌داری متاسفانه به راحتی مورد تعرض قرار گرفته به‌طوری‌که برخی آب‌بندها تخریب شده که باید با افراد خاطی مقابله کرد.

رشیدی در پایان یادآور شد: باید چاه‌های حریم قنوات هرچه زودتر رسیدگی شوند تا بتوانیم قنوات را احیا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار