معاون حمل ونقل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعلام کرد:
معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از تجهیز محورها و راه های شریانی اصلی کشور به دوربین ثبت تخلفات خبر داد.
کد خبر: ۵۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 27 June 2015

به گزارش مهر، اسماعیل غلامی در آیین تودیع و معارفه مدیران کل حمل و نقل اردبیل به عقد قرار داد این سازمان به مبلغ شش هزار میلیارد ریال جهت تجهیز محورهای ارتباطی به دوربین های ثبت تخلفات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نصب دوربین ها طی سال های اخیر تاثیرات چشمگیری در کاهش تصادفات به همراه داشته است، اضافه کرد: نصب ۶۰۰ دستگاه دوربین در دستور کار قرار گرفته و تحول قابل توجهی در ایمنی جاده ها به دنبال خواهد داشت.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از اجرای این طرح طی سه سال آتی خبر داد و تصریح کرد: طرح قابل توجه دیگر نصب وسایل نقلیه شامل اتوبوس و ناوگان سوخت رسان به دستگاه جی پی اس است.

به گفته غلامی با نصب این دستگاه تمامی اطلاعات خودروی عبوری از مقابل یک پاسگاه به آن پاسگاه انتقال می یابد و این طرح می تواند علاوه بر ساماندهی ترددها ایمنی تردد را ارتقا دهد.

وی از جمله طرح های این سازمان را ارائه تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور دانست و گفت: بر اساس تصمیم های اخذ شده وزارت نفت برای خودرو با عمر بالای ۳۵ سال و وزن ناخالاص ۱۰ تن به بالا از محل صرفه جویی سوخت تسهیلاتی پرداخت می کند.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: بر اساس میزان صرفه جویی هزینه ای به خود خودرو عودت داده می شود و سازمان حمل و نقل نیز از طریق منابع خود برای ۲۰ هزار دستگاه خودرو عقد قرارداد کرده است.

غلامی با بیان اینکه برای ۷۰ درصد قیمت وسیله با کارمزد مناسب تسهیلاتی از موسسات مالی پرداخت می شود، تصریح کرد: نرخ تسهیلات برای روستاییان چهار درصد، برای سواری شش درصد، برای اتوبوس ۱۰ درصد و برای کامیون ۱۲ درصد است.

این مسئول تاکید کرد: در صورتی که منابع سازمان حمل و نقل بهبود یابد احتمال کاهش نرخ کارمزد وجود دارد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل  اردبیل با میانگین سن بالای ۲۵ سال از فرسودگی ناوگان رنج می برد، اضافه کرد: انتظار می رود مسئولان استانی از فرصت پیش آمده بهره کافی ببرند.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اساس نگاه این سازمان را ارائه خدمات کیفی دانست و گفت: استان اردبیل به دلیل جاذبه های گردشگری، کشاورزی و دامپروری و مجاورت با یکی از کشورهای همسایه باید نسبت به کیفی سازی خدمات خود اقدام کند.

غلامی سهم استان اردبیل در جابه جایی بار را نزدیک به یک دهم درصد و در جابه جایی مسافر نزدیک به ۱.۲ درصد عنوان کرد و گفت: هر چند تلفات برون شهری و روستایی در سال گذشته پنج درصد کاهش داشته اما در مقابل آمار فوتی های ناشی از تصادفات ۸.۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی کاهش تلفات را زمینه ساز توسعه گردشگری و توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: با بررسی وضعیت حمل و نقل استان به نظر می رسد رسیدگی به جسم راه ها باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته را به این استان یادآور شد و افزود: با هدف بهبود حمل و نقل در سال جاری با اعتبار با افزایش ۲۰ درصدی تامین خواهد شد.

به گفته غلامی به ضرورت تجهیز و ساخت مجتمع های بین راهی تاکید کرد و گفت: برای ساخت مجتمع در آزاد راه نزدیک به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در راه اصلی سه میلیارد ریال به بخش خصوصی کمک می شود و حتی برای نصب تابلو نیز تا ۵۰۰ میلیون ریال کمک می کنیم.

وی از آمادگی برای احداث پاسگاه در استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: اگر محل انتخابی توسط ستاد راهور تائید شود آماده ساخت هستیم.

این مسئول همچنین اجرای فاز دوم محوطه سازی پایانه بیله سوار با تخصیص ۱۰۰ میلیارد ریال را از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار