کد خبر: ۵۴۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 18 December 2017
طرح ادغام معاونت گردشگری با معاونت سرمایه‌گذاری و به تعبیری انحلال معاونت گردشگری اگرچه در برخی از استان‌ها اجرایی شده اما هنوز در سازمان کل به نتیجه قطعی نرسیده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در برخی از استان‌ها معاونت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری ترکیب و بسیاری از این اتفاقات مدت‌هاست که انجام شده است و یا اینکه اگر قبلا معاونت گردشگری و یا معاونت سرمایه گذاری داشتند اکنون گروه سرمایه گذاری و طرح‌ها و گروه گردشگری تشکیل شده که هر دو زیر مجموعه معاونت گردشگری اداره کل آن استان هستند مانند اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویر احمد و یا استان گلستان. در استان خراسان شمالی نیز ۷ ماه است که چنین ادغامی‌انجام شده است و معاونت گردشگری تحت عنوان معاونت سرمایه گذاری فعالیت می‌کند. در استان لرستان نیز معاونت گردشگری کارهای مربوط به سرمایه گذاری را نیز انجام می‌دهد و این ادغام از چند سال پیش انجام شده است.
خبربگزاری مهر نوشت :زمزمه‌های ترکیب معاونت گردشگری و معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی قوت بیشتری به خود گرفته است. از طرفی طرح تبدیل این سازمان به وزارتخانه گردشگری که توسط نمایندگان مجلس تهیه شده، قرار است در صحن علنی مجلس به بحث و بررسی گذاشته شود و از سوی دیگر با آمدن سعید اوحدی به بخش معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی نظرات به سوی او جلب شده و احتمال اینکه وی به عنوان وزیر پس از طرح وزارت خانه شدن مجلس معرفی شود قوت گرفته است.
در هر حالت یعنی اینکه معاونت گردشگری زیر مجموعه معاونت سرمایه گذاری قرار گیرد و یا شاید بر عکس البته این احتمال هم وجود دارد که معاونت گردشگری جدا شده و به وزارتخانه تبدیل شود در هر حال این طرح به کوچک شدن سازمان میراث فرهنگی کمک خواهد کرد و در صورت وزارتخانه شدن، گردشگری قدرت بیشتری پیدا می‌کند اما همه این طرح‌ها و بحث‌ها زمانی می‌تواند قوی تر مطرح شود که طرح وزارت خانه شدن سازمان میراث فرهنگی در مجلس تعیین تکلیف شود اما اگر نمایندگان مجلس بررسی بودجه ۹۷ را در دست بگیرند بررسی وزارتخانه شدن گردشگری مدت‌ها به تاخیر می‌افتد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار