مسئول پست دامپزشکی شهر مروست شهرستان خاتم گفت: در راستای سیاست‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی و به منظور جلوگیری از تردد غیر مجاز دام، 200 راس دام فاقد مجوزهای بهداشتی در اين شهر توقیف شد .
کد خبر: ۵۴۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 19 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «عباس رسایی» در اين رابطه اظهار كرد: اعمال شرایط قرنطینه‌ای، استفاده از شماره گوش قابل ردیابی و بارکد دار و تجهیز خودروهای دام با دستگاه GPS از جمله شرایطی است که باید در تردد دام مورد توجه واقع شود.

وي افزود: علاوه بر آن وجود گواهی بهداشتی صادر شده در یکی از ادارات دامپزشکی شهرستان در قالب سیستم یکپاچه قرنطینه و اخذ تأییدیه کشتارگاه‌های مجاز کشور جهت صدور مجوزهای بعدی ضروری است .

وی تصریح کرد: با استناد به قوانین سازمان دامپزشکی کل کشور هرگونه عبور و مرور و نقل و انتقال دام زنده و فراورده‌های خام دامی در داخل کشور مستلزم کسب مجوزهای بهداشتی لازم و انجام مراحل بهداشتی و  قرنطینه‌ای است.

رسایی افزود: تحت همین عنوان و با هدف تأمین سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری‌های خطرناک و واگیر دام و مشترک بین انسان و حیوان، پست دامپزشکی شهر مروست به صورت فعال با همکاری نیروی انتظامی در تمام طول ایام سال هرگونه محموله دام که قصد ورود به استان و یا خروج از آن را داشته باشد بررسی و در صورت عدم احراز شرایط و گواهی نامه های بهداشتی، دام های مذکور را توقیف می نماید .

رسایی در خصوص سرنوشت دام های توقیف شده نيز خاطرنشان كرد: دام‌های توقیفی بنا بر قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی در صورتی که کشتار آنها مجاز تشخیص داده شود برای ذبح به کشتارگاه اعزام و طبق ضوابط قانونی در مورد آنها اقدام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار