کد خبر: ۵۴۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 20 December 2017

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسعود امامی‌یگانه بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر گزارشی از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اردبیل وجود ندارد.

وی با اشاره به این که اطلاع‌رسانی و آموزش لازم برای اعمال مراقبت‌های لازم به صاحبان مرغداری‌ها ارائه شده است افزود: در این زمینه برای جلوگیری از هر گونه مورد احتمالی انتظار می‌رود شهروندان با اطمینان کامل از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی نسبت به تهیه اقلام مصرفی خود اقدام کنند چرا که در این مورد هیچ گونه جای نگرانی وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور به عنوان جدی‌ترین چالش صنعت طیور از سال‌های گذشته مطرح است و هر چند در استان شاهد بروز و شیوع بیماری نیستیم اما ضرورت دارد دستگاه‌های متولی مرغداران را نسبت به بیمه طیور پرورشی و رعایت موارد امنیت زیستی ترغیب کنند.

امامی‌یگانه با تاکید بر ضرورت همکاری در راستای مبارزه با شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: باید آموزش لازم به مرغداران و دست اندرکاران صنعت طیور ارائه شده و اقدامات ضروری با توجه به تجربیات سابقه بیماری در سال های گذشته انجام شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم در این زمینه همکاری و مشارکت‌های لازم مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم خروجی‌های مناسبی را در این زمینه شاهد باشیم و امنیت و سلامتی مردم را تامین کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار