مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری مشهد مقدس گفت: درخواست تبدیل خودروی برلیانس به تاکسی در شورای عالی ترافیک کشور مطرح و منتظر تصویب نهایی است.
کد خبر: ۵۴۲۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 23 December 2017
به گزارش تابناک : سید مهدی علوی مقدم در ارتباط با گسترش تنوع تاکسی در شهر مشهد بیان کرد: ضوابط نوع تاکسی بر اساس قانون جز وظایف شورای عالی ترافیک کشور و در این راستا کارگروه و کمیته فنی در این شورا تشکیل شده و استاندارد خودرو برای تبدیل به تاکسی و دریافت پلاک «ت» در این کارگروه به انجام می‌رسد و در نهایت باید در شورای عالی ترافیک تصویب شود.
وی در مورد تبدیل خودروی تیبا به تاکسی گفت: سرکت خودروسازی سایپا برای تبدیل خودرو تیبا به تاکسی و حضور در حمل و نقل عمومی به شورای عالی ترافیک درخواست خود را ارائه کرد اما بعد از جلسات متعدد کارشناسی این خودرو، نتوانست استانداردهای لازم را برای دریافت پلاک «ت» اخذ کند و این موضوع منتفی است.
علوی مقدم افزود: در حال حاضر تنها پژو 405، سمند ای اف 7 و آریو می‌توانند تبدیل به تاکسی شوند البته مکاتبات با شورای عالی ترافیک برای تبدیل خودروی برلیانس به تاکسی و دریافت پلاک «ت» نیز انجام شده که منتظر بررسی فنی و تصویب نهایی است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد در مورد خودروی ون نیز بیان کرد: مشهد به عنوان اولین شهر ون برلیانس را وارد ناوگان تاکسیرانی خود کرد و تا به امروز 16 دستگاه ون وارد شده که به 25 دستگاه میرسد و تفاهم‌نامه جدیدی نیز برای ورود خودرو ون وانا منعقد شد تا به طور کلی بتوانیم خودروهای جمعی با تعداد سرنشین بیشتر را در مشهد مقدس گسترش دهیم.
علوی مقدم در مورد  ورود خودروهای هیبریدی نیز به ناوگان تاکسیرانی مشهد گفت: در این حوزه برندهای معروفی در حال فعالیت هستند که  قیمت تمام شده تاکسی بسیار بالا است و عملاً صرفه اقتصادی برای تاکسیران ندارد اما اگر تحت شرایطی این خودروها وارد ناوگان تاکسیرانی شود، سازمان از آن استقبال می‌کند اما از نظر ما برای ورود خودروهای هیبریدی باید یارانه به تاکسیران  داده شود زیرا  توجیح اقتصادی با توجه به قیمت بسیار بالای خودرو ندارد. 





منبع : شهرآراآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار