فرماندار همدان ضمن تشکر از جهاددانشگاهی همدان گفت: برگزاری برنامه هایی در قالب گرامیداشت مقام شهدا نسل جوان را از تهاجمات فرهنگی دور می کند.
کد خبر: ۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷ 17 February 2015

فرماندار همدان ضمن تشکر از جهاددانشگاهی همدان گفت: برگزاری برنامه هایی در قالب گرامیداشت مقام شهدا نسل جوان را از تهاجمات فرهنگی دور می کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، "علی تعالی"  در همایش بزرگداشت سی و ششمین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از دانشجویان برتر دانشگاههای استان همدان در مسابقه کتابخوانی کتاب دختر شینا که به همت جهاددانشگاهی همدان برگزار شد، اظهار کرد: اگر بتوانیم بسترهایی برای برگزاری این گونه برنامه ها فراهم کنیم و یاد و خاطره دلاور مردان را زنده نگهداریم، می توانیم نسل جوان را از تهاجمات ناجوانمردانه فرهنگی تا حدودی دور کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید سر تعظیم بر ساحت مقدس شهدا فرود آوریم، تصریح کرد: این گونه محافل که گرامیداشت شهداست به هر بهانه ای که برگزار شود شمیم و عطر شهیدان را در جامعه منتشر می کند.

تعالی خاطرنشان کرد: صحبت کردن از شهیدان و بیان شان و منزلت آنها در توان ما نبوده و هر آنچه از آنها صحبت شود نمی توان حق آنها را ادا کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که  ما خاطرات شهدا را از زبان همسنگران می شنویم به مقام بالای این بزرگان بیشتر پی می بریم.

فرماندار همدان تاکید کرد: به تعبیر امام راحل شهیدان راه هزار ساله را یک شبه طی کردند و باید پیرو راه آنها باشیم و از آنها درخواست کنیم در آن دنیا شفاعت ما را داشته باشند چرا که تنها راه نجات ما شفاعت آنها نزد خداوند است.

تعالی خاطرنشان کرد: امروز اگر از فرصتهای موجود برای مطالعه زندگی شهدا استفاده نکنیم و از فرزندان شهدا بهره مند نشویم بسیار متضرر خواهیم شد.

فرماندار همدان اظهار کرد: ما در هر مسئولیتی که باشیم باید دین خود را به شهدا ادا کنیم و طلب مسالت داشته باشیم چراکه آنها کسانی هستند که با نثار جان خود از این انقلاب حمایت کردند.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم  دلنوشته ای  به زبان فارسی توسط "هدیه جعفری" و یک دلنوشته به زبان ترکی توسط "رضا بخت آور" دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه بوعلی سینا قرائت و تقدیم خانواده شهید ابراهیمی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار