رئیس اداره جوانان و بانوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج از اجرای طرح نذر فرهنگی در این شهر خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 24 January 2018

به گزارش تابناک : سیما حریان از ضرورت اجرایی شدن طرح نذر فرهنگی خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با فرهنگسازی در اقشار مختلف جامعه، بخشی از نذورات شهروندان را به سمت حوزه های فرهنگی سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه طرح نذر فرهنگی در پایتخت اجرا و بازخوردهای بسیار مثبتی به همراه داشت، گفت: اجرای این طرح مشارکت شهروندان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و نیازهای فرهنگی شهر را افزایش داد.

حریان تاکید کرد: سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج نیز تلاش کرده است در سال های اخیر نیات شهروندان را به سمت نذورات فرهنگی جهت دهی کند.

رئیس اداره جوانان و بانوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج با بیان اینکه نیازهای جامعه در حال تغییر است و در هر برهه از زمان یک موضوع اولویت بیشتری پیدا می کند، ادامه داد: در دوره ای ساخت مسجد، مدرسه بسیار مورد توجه خیرین بود اما امروز این اماکن از نظر کمی به حد مطلوب و استانداردی رسیده و باید از نظر محتوایی برای آن برنامه ریزی شایسته ای انجام شود باید با فرهنگسازی نیات مردم را هنگام نذر از مسائل صرف مادی و به سبک گذشته تغییر داد.

به گفته وی می توان بسیاری از نیات و نذورات را به سمت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی که یکی از ضرورت ها و نیازهای اساسی امروز جامعه ماست، سوق داد.

رئیس اداره جوانان و بانوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج گفت: حوزه های نذرهای فرهنگی بسیار متنوع و متفاوت است و هر کس به فراخور موقعیت و توان خود می تواند سهمی در این اقدامات داشته باشد؛ اما متاسفانه ذهن اغلب ما در زمینه نذورات به سمت کلیشه های رایج پیش رفته و نتوانسته ایم از این رفتار بسیار زیبا و انسان دوستانه ای که میان ما مسلمانان و ایرانی ها رایج است، بهره برداری مناسبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی درصدد  است در آستانه سال جدید این طرح را با جدیت پیگیری کند، گفت: در این زمینه از همکاری و مشارکت سازمان های مردم نهاد و شهروندان استفاده بهینه خواهد شد.

 

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار