مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردا و در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی کتاب «ماهِ چهارمِه» یادنامه شهید «سیدقادر خیراندیش» تنها شهید امدادگر استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۵۵۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹ 31 January 2018

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردا و در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، کتاب «ماهِ چهارمِه» یادنامه شهید «سیدقادر خیراندیش» تنها شهید امدادگر استان رونمایی می‌شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سرهنگ «امیرعباس آسمند» ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی با خون شهدا و هدایت و رهبری امام خمینی(ره) به ثمر رسیده، ما مرهون این ایثارگری‌ها هستیم و باید برای حفظ آن پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب باشیم.

وی با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی در تاریخ ایران نقطه‌ای تعیین‌کننده و بی‌مانند به‌شمار می‌رود، عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ای که در برهه کنونی بر دوش نسل جوان قرار دارد این است که این میراث و امانت گران‌بها را به بهترین شکل حفظ و به نسل‌های آینده منتقل کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: فردا و در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی کتاب «ماهِ چهارمِه» یادنامه شهید «سیدقادر خیراندیش» تنها شهید امدادگر استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی می‌شود.

آسمند ابراز کرد: در این کتاب خاطرات مرتبط با شهید خیراندیش توسط «مرضیه جوشن» از نویسندگان استان گردآوری شده و توسط نشر مارون در شمارگان 1100 جلد منتشر شده است.

وی بیان کرد: این کتاب با حمایت معاونت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و مشارکت حوزه بسیج اداره‌کل کمیته امداد استان به چاپ رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد همچنان که ثبت و ضبط خاطرات شهدا و رزمندگان استان را وظیفه ذاتی خود می‌داند، از مسئولان ادارات، سازمان‌ها و نهادها درخواست دارد که بیش از پیش با این اداره‌کل ارتباط داشته باشند تا بتوانیم با همکاری و همدلی مستمر و مؤثر به آرمان‌های شهیدان گلگون‌کفن ادای دین کنیم.

شهید «سیدقادر خیراندیش» در سال 1335 در روستای چهارمه از توابع شهرستان کهگیلویه متولد شد. تحصیلات مقدماتی را در زادگاهش به پایان رساند و در کمیته امداد به خدمت مشغول شد. با آغاز جنگ تحمیلی و تشکیل ستاد پشتیبانی جمع‌آوری کمک‌های مردمی، به عضویت این ستاد در آمد و وظیفه حمل‌ کمک‌های مردمی به گردان‌های تیپ‌ 48 فتح استان کهگیلویه‌وبویراحمد را عهده‌دار شد. وی در تاریخ 16 اسفند 1366 در منطقه سقز کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
کتاب تنها شهید امدادگر استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی می‌شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار