این میزان محصول شامل هفت هزار و ۲۰۰تن گوشت مرغ، یکهزار و ۵۳۰تن گوشت قرمز، ۱۷هزار و ۵۶۰تن شیر، ۱۲تن عسل و یکهزار و ۹۵۰تن تخم مرغ اعلام شد.
کد خبر: ۵۶۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 03 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: در 10ماهه سال1396، 105هزار تن انواع محصولات دامی در این شهرستان تولید وروانه بازار مصرف شده است.
مهدی غیب الهی افزود: این میزان محصول شامل هفت هزار و 200تن گوشت مرغ، یکهزار و 530تن گوشت قرمز، 17هزار و 560تن شیر، 12تن عسل و یکهزار و 950تن تخم مرغ و غیره است که 70 درصد محصول تولیدی در شهرها واستان های همجوار مصرف شد.
وی اشاره کرد: شهرستان ابرکوه برغم بحران آبی و تداوم 2دهه خشکسالی، برای توسعه و تولید محصولاتدامی مستعد است.
غیبالهی گفت: 600واحد دامداری صنعتی، نیمه صنعتی در این منطقه فعال است و این مراکز بستر مناسبی برای اشتغال و تولید محصولات دامی است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت با اشاره به اینکه یکی از اهداف تحقق اقتصادمقاومتی افزایش تولید است،افزود: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین، آموزش بهره برداران، تجهیز و نوسازی واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم گذار، تولید مرغ سایز، پرورش مرغ بومی و اصلاح ساختار دامداری های صنعتی و سنتی بخشی از فعالیت هاست.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به گفته مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ،هفت هزار و 500خانوار کشاورز و دامدار در این شهرستان فعالیت دارند.
وی یادآور شد: این تعداد بهره برداری در 75واحد مرغداری با ظرفیت هر دوره یک میلیون و 100هزار قطعه جوجه، 150هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و 500راس گاو شیری و چهار هزار و 200کلنی زنبور عسل فعالیت دارند.
سالانه بیش از 190هزار تن محصول باغی و زراعی از 15هزار هکتار اراضی کشاورزی ابرکوه برداشت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار