مدير آموزشگاه شايگان خبر داد
مدير آموزشگاه شايگان از موفقيت دانش‌آموزان قمي در بيست و دومين دوره مسابقات جهاني ucmas خبر داد.
کد خبر: ۵۶۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 04 February 2018

به گزارش تابناک قم،احمد عارف زاده با اشاره به برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات جهانی ucmas(یو سی مس) در شهر گنتینگ مالزی اظهار کرد: 2 هزار و 200 نفر دانش‌آموز از سراسر جهان در این مسابقات شرکت کرده بودند و166 نفر شرکت کننده نیز از ایران در این مسابقات حضور داشته است. 

وی خاطرنشان کرد: ایران امسال برای دومین سال پیاپی مقام قهرمانی مسابقات را کسب کرد که از استان قم دو دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند که امیر لطفعلی خانی عنوان قهرمانی جهان و پرنیا قربانی رتبه دوم جهان را به خود اختصاص دادند.

مدیر آموزشگاه شایگان گفت: این آموزشگاه مجوز خود را از وزارت آموزش و پرورش و اداره‌کل آموزش و پرورش قم اخذ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ‌پروفسور دینو ونگ طرح محاسبات چرتکه‌ای ذهنی ucmas را بیست و پنج سال پیش در کشور مالزی برای نخستین بار ابداع و ایران چهل و نهمین کشوری است که به مجموعه ucmas در سال 89 اضافه شد.

عارف‌زاده با بیان اینکه اکنون 77 کشور جهان این طرح را اجرا می‌کنند گفت: ucmas با استفاده از ابزار چرتکه و تمرینات خاص تلاش می‌کند نیم کره چپ و راست دانش‌آموزان را همزمان فعال کند و دانش آموزانی که زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند جمع، تفریق، ضرب، تقسیم، جذر، توان، درصد و اعشار را به صورت ذهنی و با سرعت بالایی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای دومین سال از استان قم در این مسابقات جهانی دانش آموزانی شرکت کردند و امیر لطفعلی خانی سال گذشته نیز در امارات شرکت کرده و رتبه اول را کسب کرد.

مدیر آموزشگاه شایگان با اشاره به اهمیت اجرای طرح ucmas گفت:‌ این طرح در تقویت حافظه و افزایش سرعت، دقت و اعتماد به نفس و فعال‌سازی همزمان نیم کره چپ و راست مغز تأثیرگذار است. 

وی یادآور شد: برای نخستین بار دوره آموزش مربی(یو سی مس) با حضور ۱۰ نفر مربی برگزار شده و آزمون جامع مربیان با حضور ۱۵ نفر شرکت‌کننده روز ۱۴ بهمن ماه در استان قم برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار