فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم خبر داد
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم گفت: افرادی که قصد حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی در روستای بشارت آباد، در بخش سلفچگان استان قم را داشتند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۶۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳ 06 February 2018

به‌ گزارش تابناک قم، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم، بهروز ایزدی اظهار کرد: بر اساس گزارش واصله از دوستداران میراث فرهنگی با یگان حفاظت میراث فرهنگی، سه حفار غیرمجاز در روستای بشارت آباد، در بخش سلفچگان استان قم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این سه حفار خود را کارمند میراث فرهنگی قم معرفی می‌کردند و با جعل عنوان کارمند میراث فرهنگی دست به حفاری غیر مجاز می‌زدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم افزود: پس از ارائه گزارش از سوی دوستداران میراث فرهنگی، عوامل گشت یگان حفاظت قم با راهنمایی افراد بومی به محل حفاری اعزام شدند.

وی گفت: پس از حضور نیروهای یگان، حفاران از محل متواری شده و عوامل یگان با گودال هایی با عمق 4 و یک متر مواجه شدند که به قصد دستیابی به اشیاء تاریخی و عتیقه حفر شده بود.

ایزدی ادامه داد: از حفاران یک خودرو پراید به‌جا مانده بود، که پس از انتقال به پارکینگ و با پیدا کردن راننده پراید و اعترافات او، دو نفر همدست وی نیز شناسایی و به دستور مقام قضایی احضار شدند.

وی در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث فرهنگی استان، گزارش هرگونه اقدام مشکوک و مشاهده جرائم علیه میراث فرهنگی را با شماره‌های 37212280 و 37213660 به فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی قم اطلاع دهند یا با تلفن 110 تماس حاصل کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار