2 هزار و 300 دستاورد فرهنگی، علمی، هنری، پژوهشی و ورزشی دانش آموزان البرز در نخستین جشنواره کانون های فرهنگی - تربیتی این استان روز یکشنبه در کانون شهید فهمیده کرج به نمایش درآمد.
کد خبر: ۵۷۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ 25 February 2018

به گزارش تابناک : قاسم عابد-  این جشنواره به مناسبت هفته گرامیداشت کانون های فرهنگی - تربیتی با مشارکت دانش آموزان و مربیان فعال در کانون های فرهنگی - تربیتی البرز برگزار شد.
در این جشنواره دستاوردهای کانون های فرهنگی - تربیتی در قالب طراحی، خیاطی، گلدوزی، نقاشی روی پارچه، تابلو، رباتیک ، منتبت کاری، بافت، گیاهان گلخانه ای، عرقیات ،اجرای زنده سرود دانش آموزی، نقاشی پرچم ایران روی صورت و دست بازدید کنندگان ، عروسک سازی ، زیور آلات ، ظروف سفالی ، سرامیک و شیشه ای بازدیدکنندگان ، کیف و کفش دست دوز ، موسیقی، نقاله خوانی ، آش و کلوچه طالقان و ... با چیدمانی زیبا و دیدنی به مدت دو روز در کانون شهید فهمیده کرج در معرض دید عموم گذاشته شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره به منظور به نمایش گذاشتن فعالیت ها و دستاوردهای آموزشی - مهارتی کانون ها ی فرهنگی تربیتی ، ایجاد انگیزه و تقویت سطح مشارکت خانواده ها با کانون ها در این استان با نگاه بومی - محلی اجرایی شده است.
مسعود مهران نیا اظهار کرد: در این جشنواره آثار دانش آموزان فعال در کانون های فرهنگی - تربیتی استان در 12 غرفه به نمایش در آمده است تا شهروندان با برنامه ها ، توانمندی های دانش آموزان و خدمات کانون ها، تاریخچه ، آداب و رسوم ، صنایع دستی ، غذا های محلی و مناطق گردشگری مختلف ایران کوچک آشنایی لازم را پیدا کنند.
وی بیان داشت: در این نمایشگاه دست ساخته ها و هنرهای دانش آموزان و مربیان آموزشی کانون های فرهنگی - تربیتی البرز با نگاه کارآفرینی و خلاقیت پروری به نمایش گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره ها شناخت خلاقیت ها و ابتکارات کانون های فرهنگی - تربیتی در زمینه تولیدات کانونی، ایجاد انگیزه در میان دانش آموزان و تبادل تجربیات کانون ها را در پی دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی - تربیتی علاوه بر کار آموزشی، رسالت مهم آموزش مهارت زندگی کردن به کودکان را نیز برعهده دارد.
مهران نیا با بیان اینکه مهارت زندگی کردن به معنی مهارت در شغل، تولید و انجام کار مفید است ادامه داد: در سال های اخیر مهارت آموزی دانش آموزان در استان مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: تلاش بر این است تا کودکان و نوجوانان در اوقات فراغت اقدام به فراگیری مشاغل مختلف در حوزه های هنری، تولیدات کشاورزی ، دامی و صنایع دستی و غذایی کنند.
وی تاکید کرد: در این نمایشگاه نمونه ای از دست ساخته های دانش آموزان استان از مناطق مختلف با هدف ایجاد انگیزه و کسب درآمد در تلفیقی از هنر و قلم به نمایش در آمده است.
وی افزود: این مجموعه بنا دارد برگزاری این گونه نمایشگاهها را به درون مدارس استان بکشاند زیرا بسیاری از مدارس از جمله مدارس شبانه روزی ، کاردانش و فنی و حرفه ای از ظرفیت بالای کارآفرینی و تولید برخوردار هستند.
استان البرز 459 هزار دانش آموز در 2 هزار و 442 کد مدرسه دارد.
البرز 12کانون فرهنگی - تربیتی در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار